این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۸۴، شماره ۸۴، صفحات ۶۱-۸۶
عنوان فارسی
بررسی و شبیه سازی کانورتر SEPIC با آلمان های نیمه هادی در سیستم رانش الکتریکی
چکیده فارسی مقاله
: امروزه از یک سو، تجهیزات الکتریکی در هر کشتی برای ارتباطات، سیستمهای موقعیتیابی، راندن موتورها مورد نیازند و از سوی دیگر، امکان کنترل موتورهای الکتریکی با سرعت متغیر در یک محدوده کوچک با توان بالا، قابلیت اطمینان و قیمت تمام شده، راه حل های رقابتی، استفاده از رانش الکتریکی را ضروری ساخته است. یکی از بخش های تشکیل دهندهی سیستم رانش الکتریکی کانورترها هستند که به منظور دستیابی به سطوح ولتاژ مختلف در نظر گرفته میشوند. از میان کانورترها SEPIC در شیفت ولتاژی خود پلاریته ولتاژ را عوض نمیکند و میتواند در بسیاری از کاربردهای صنعتی علاوه بر رانش الکتریکی مفید باشد. ازاین رو پژوهش حاضر برای دسترسی به سطوح ولتاژ مختلف کانورتر DC-DC از نوع SEPIC را پیشنهاد داد و با استفاده از عناصر نیمه هادی سوئیچ های مختلفی برای آن در نظر گرفته و عملکرد آن شبیه سازی شد. کانورتر پیشنهادی توان 2.5 کیلو وات دارد و شاخص فرکانس کاری آن200 KHz بود. سوئیچ مناسب برای این طرح سوئیچ ماسفت سریع است. مقادیر المان های مداری به گونهای انتخاب شده تا تلفات سوئیچینگ کمتر شود. این کانورتر، کانورتری با بازده بالا و تلفات کم است . طرح پیشنهادی بر اساس طرح کنترلی PWM بوده و برای ورودی 380 ولت که میتواند به اینورتر سه فاز متصل گردد طراحی شده است. مقادیر با استفاده از نرم افزار pspice و طوری انتخاب شد که تلفات کمتری در مدار داشته باشیم. مدار پیشنهادی بازده بالایی در حدود 94% دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study and simulate of the SEPIC converter using semiconductor devices in electric propulsion systems
چکیده انگلیسی مقاله
چکیده: امروزه از یک سو، تجهیزات الکتریکی در هر کشتی برای ارتباطات، سیستمهای موقعیتیابی، راندن موتورها مورد نیازند و از سوی دیگر، امکان کنترل موتورهای الکتریکی با سرعت متغیر در یک محدوده کوچک با توان بالا، قابلیت اطمینان و قیمت تمام شده، راه حل های رقابتی، استفاده از رانش الکتریکی را ضروری ساخته است. یکی از بخش های تشکیل دهندهی سیستم رانش الکتریکی کانورترها هستند که به منظور دستیابی به سطوح ولتاژ مختلف در نظر گرفته میشوند. از میان کانورترها SEPIC در شیفت ولتاژی خود پلاریته ولتاژ را عوض نمیکند و میتواند در بسیاری از کاربردهای صنعتی علاوه بر رانش الکتریکی مفید باشد. ازاین رو پژوهش حاضر برای دسترسی به سطوح ولتاژ مختلف کانورتر DC-DC از نوع SEPIC را پیشنهاد داد و با استفاده از عناصر نیمه هادی سوئیچ های مختلفی برای آن در نظر گرفته و عملکرد آن شبیه سازی شد. کانورتر پیشنهادی توان 2.5 کیلو وات دارد و شاخص فرکانس کاری آن200 KHz بود. سوئیچ مناسب برای این طرح سوئیچ ماسفت سریع است. مقادیر المان های مداری به گونهای انتخاب شده تا تلفات سوئیچینگ کمتر شود. این کانورتر، کانورتری با بازده بالا و تلفات کم است . طرح پیشنهادی بر اساس طرح کنترلی PWM بوده و برای ورودی 380 ولت که میتواند به اینورتر سه فاز متصل گردد طراحی شده است. مقادیر با استفاده از نرم افزار pspice و طوری انتخاب شد که تلفات کمتری در مدار داشته باشیم. مدار پیشنهادی بازده بالایی در حدود 94% دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا مرادپور |
دانشجوی دکتری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
حسن محمدی |
دانشجوی دکتری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
آرمان ط راح |
کارشناس ارشد مهندسی برق دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات