این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۸۴، شماره ۸۴، صفحات ۹۲-۱۱۵

عنوان فارسی همسویی استراتژیک فن آوری اطلاعات و کسب وکار در تعاونی های خدمات دریایی
چکیده فارسی مقاله هدف از این مطالعه ارزیابی سطح همسویی استراتژی فن آوری اطلاعات و استراتژی کسب وکار در تعاونی های خدمات دریایی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه تعاونیهای خدمات دریایی می باشند، بر اساس اخرین آمار سال 1394 به تعداد 241 واحد فعال در مناطق دریایی شناسایی و حجم نمونه به تعداد (140)، نفر متشکل از مدیران و کارشناسان انتخاب شده است. آنگاه، از مدل ارتقا یافته بلوغ همسویی استراتژیک لوفتمن بعنوان مدل پایه ای سنجش همسویی مورد استفاده قرار گرفت. براساس نتایج فرضیه اصلی تحقیق می توان بیان نمود ، معیارهای ششگانه همسویی فناوری اطلاعات و کسب و کار در تعاونی های خدمات دریایی معنادار می باشد. بعلاوه، نتایج حاصل از سنجش سطح همسویی ، بیانگر انست که تعاونی های خدماتی، در سطح دوم بلوغ، یعنی سطح تعهد قرار دارند. این نشان دهنده آنست که تعاونی ها در ابتدای فرایند همسویی می باشند. و همچنین این سطح بلوغ بیانگر انست که نقش و جایگاه استراتژیک فناوری اطلاعات در تعاونی ها نهادینه نشده است. ولی شناخت فرصت های بالقوه برای همسویی آغاز شده است. در نهایت راهبردهای بلند مدت و کوتاه مدت برای بهبود همسویی تعاونی های خدماتی مناطق دریایی ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Strategic Business/IT Alignment of Marine Service Cooperatives
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The aim of this study is to empirically investigate the impact of Business-Information Technology Alignment on marine service cooperatives (MSC) and to revision the BIA prior by using data from MSC. In this research, the population is all of the cooperatives section. By using Delphi method and commends of the experts’ fourteen parameters were recognized. The population are consisted of all service cooperatives. According to the latest statistics 241 active firms have been identified in 2015 in MSC. Then, a sample size of 140 active firms was determined. In order to assessing business/IT alignment used enhanced strategic alignment maturity Luftman model as basic model. The main findings showed that the six IT-business alignment criteria has a significant effect on production cooperatives. Also, we found that the service cooperatives are the second level of maturity, the level of commitment. This level indicate that the strategic role of IT in cooperatives has not been established. But has begun identifying potential opportunities for alignment. In addition, the most common criteria noted to be important were the ability to adapt and support business changes and the stability and quality of IT services to the user service cooperatives. Finally, provided long-term and short-term strategies to improve the alignment of service cooperatives.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

یونس وکیل الرعایا |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، سمنان، ایران،


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات