این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۹۵-۳۱۲
عنوان فارسی
تحلیل قابلیت اطمینان زمان سفر خطوط اتوبوس با استفاده از دادههای سیستم موقعیتیاب جهانی
چکیده فارسی مقاله
قابلیت اطمینان زمان سفر بر عملکرد و کیفیت خدمات شبکه اتوبوسرانی تأثیر بسزایی دارد. در این مقاله تلاش میشود تا با استفاده از دادههای زمان سفر ثبتشده توسط سامانه موقعیتیاب شرکت اتوبوسرانی تهران، به تحلیل قابلیت اطمینان زمان سفر بخشی از دو خط اتوبوس در شهر تهران پرداخته شود. در این راستا، ابتدا، انواع شاخصهای قابلیت اطمینان زمان سفر بهکاررفته در پژوهشهای پیشین تبیین و تشریح میشوند. در ادامه، با استفاده از دادههای زمان سفر برداشتشده از شبکه اتوبوسرانی شهر تهران، تغییرات این شاخصها در بازههای مختلف زمانی روز بررسی میشوند. علاوه بر این، میزان همقوارگی چندین توزیع آماری با توزیع احتمال تجربی دادههای زمان سفر بررسی میشود. نتایج حاصل از تحلیل دادههای زمان سفر نشان میدهد که بهطورکلی، تغییرپذیری زمان سفر اتوبوس در دوره اوج عصر بیشتر از دوره اوج صبح در خطوط موردمطالعه است. همچنین، توابع توزیع احتمال بور، لُگ-لوجستیک و لُگ-نرمال با دقت بیشتری میتوانند تابع توزیع احتمال زمان سفر یک مسیر اتوبوسرانی را تقریب بزنند. علاوهبر این، نتایج این پژوهش نشان میدهد که بکارگیری توزیعهای ترکیبی میتواند میزان نیکویی برازش در تخمین توزیع دادههای زمان سفر را افزایش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of Bus Travel Time Reliability Using GPS Data
چکیده انگلیسی مقاله
Due to the considerable effects of bus travel time reliability on the efficiency of the bus system and its quality of service, in this paper, we attempt to analyses the travel time reliability using a GPS travel time data set of two bus routes in Tehran, Iran. To this end, we firstly review some of travel time reliability measures introduced in the literature. We then explore the variability of these measures in the course of a day. Our results indicate that the variability of travel time in the afternoon peak hours is more that in the morning peak hours. We also examine the distribution of travel time for different time intervals of the day. Based on empirical data, it can be concluded that the distribution of travel time is not only wide but also rightly skewed. Results also show that Burr, Log-logistic and Log-normal distributions are superior to other probability distributions in terms of fitting accuracy. Furthermore, travel time can be more precisely fitted using mixture probability distributions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی رجبی بهاء آبادی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نوید خادمی |
استادیار، دانشکده فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
روزبه فروزنده |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده نقشه برداری، تهران، ایران
افشین شریعت مهیمنی |
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_47034_fd9e21707af2c60e82219c62f881b96a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-578510.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات