این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۳۷۷-۳۹۲
عنوان فارسی
ارائه رویکردی نوین جهت شناسایی و رفع گلوگاههای ظرفیتی در شبکههای ریلی (مطالعه موردی: شبکه راه آهن ایران)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، ارائه روشی نوین جهت شناسایی و رفع گلوگاههای ظرفیتی در شبکههای ریلی است. بر مبنای اطلاعات سیرگاههای شبکه ریلی و ماتریس تقاضای مبادی-مقاصد، فرآیند تخصیص بار در شبکه با استفاده از دو رویکرد متفاوت انجام میگردد: در رویکرد اول، الگوریتمی تحت عنوان «تخصیص جزئی بار با لحاظ ظرفیت شبکه» ارائهشده است. این الگوریتم باهدف شناسایی سیرگاههای بحرانی (گلوگاههای ظرفیتی) شبکه ریلی پیشنهاد میشود. رویکرد دوم، باهدف تعیین اهمیت نسبی گلوگاههای ظرفیتی و اولویتبندی رفع آنها پیشنهادشده است. در این رویکرد، از روش تخصیص همهیاهیچ (بدون لحاظ ظرفیت سیرگاهها) جهت تعیین جریان بار در محورهای مختلف شبکه ریلی استفاده میگردد. بهمنظور اولویتبندی گلوگاههای ظرفیتی، شاخصی تحت عنوان «شدت گلوگاهی» ارائهشده است. این شاخص نشانگر پتانسیل مسیرهای دربرگیرنده سیرگاهها، برای عبور تقاضای بار مبادی-مقاصد مختلف است. جهت ارزیابی روش پیشنهادی در پژوهش حاضر، شبکه ریلی ایران موردبررسی قرار گرفت. کلیه اطلاعات تقاضا و ظرفیت شبکه جمعآوری شدند و با استفاده از روش پیشنهادی، گلوگاههای ظرفیتی شناسایی و اولویتبندی گردیدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که رفع 10 گلوگاه اولویتدار شبکه ریلی کشور، میتواند منجر به افزایش تقاضای جذبشده به شبکه ریلی به میزان 7/4 میلیون تن گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A new approach to identify and resolve capacity bottlenecks in railway networks (Case Study: Iranian Railway Network)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to propose a novel method to identify the bottlenecks in the railway networks. This method is based on two different approach. In the first approach, a new algorithm is proposed, aimed to incrementally assign the freight demands to the network. The specific novelty of this approach is the consideration of the railway capacity during the assignment process. By employing this approach, the critical bottlenecks of the railway networks can be identified. A second approach aims to determine the relative priorities of the bottlenecks and proposed to resolve them. In this approach, the method all or nothing assignment (Regardless capacity Blocks) is used to determine the load flow in different parts of the railway network. In order to prioritize the capacity bottlenecks the index titled "bottleneck intensity" is presented. The index indicates the potential load demand in the difference origins-destination. To evaluate the proposed method in this study, Iranian railway network examined. All demand and network capacity data were collected and using the proposed method capacity bottlenecks were identified and Prioritization. The results of this study showed that the solution to increase the capacity in 10 first critical bottleneck absorbed potential demand equal 4.7 million tons in the railway network.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود شفیع پور بروجنی |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان
محمد تمنایی |
دانشکده مهندسی حمل و نقل دانشگاه صنعتی اصفهان
سید مهدی ابطحی |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_48634_5f3e2ee4f4f00c8eedb2ab92ca49ef56.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-578514.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات