این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۳۴۳-۳۵۶
عنوان فارسی
بررسی تأثیر هزینه پارکینگ حاشیهای بر انتخاب یا عدم انتخاب شیوه سواری شخصی (مطالعه موردی: شهر قزوین)
چکیده فارسی مقاله
یکی از رایجترین روشهای مدیریت تقاضا در مهندسی حملونقل قیمتگذاری است که این روش برای پارکینگهای نواحی مرکزی شهر با توجه به مشکلات فراوانی که ایجاد میکنند بسیار کارآمد است. پژوهش پیشرو با هدف ارزیابی و پیشبینی اثرات افزایش یا کاهش هزینه ساعتی پارک حاشیهای بر رفتار کاربران در انتخاب شیوه حملونقلی صورت گرفته است. به این منظور برای بهدست آوردن اطلاعات جهت پرداخت مدل از روش رجحان بیان شده در محدوده مرکزی شهر قزوین استفاده و رفتار ترجیحی کاربران در قبال سناریوهای قیمتگذاری گوناگون بررسی شد. برای بررسی این دادهها با توجه به شکل مطالعه، مدل لوجیت دوتایی بکار گرفته شد. متغیرهایی از جمله ارزش مالی خودروی کاربران، تعداد خودروی تحت مالکیت آنها، هزینه ساعتی پارک در مرکز شهر در ساعات اوج، بیشینه مبلغی که کاربران حاضرند برای پارک بپردازند، هدف سفر آنها و بعد خانوار تأثیر زیادی بر رفتار کاربران داشتند. نتایج نشان میدهند که با افزایش 1 درصدی قیمت استفاده از پارکینگ حدود 004/0 درصد از احتمال انتخاب سواری شخصی کاسته شده و همچنین هر 1 درصد افزایش بیشینه پرداخت کاربر منجر به افزایش 016/0 درصدی استفاده از سواری شخصی و پرداخت هزینه پارکینگ میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modeling the Effect of On-street Parking Pricing on Use or Not Use Private Car (Case Study of Qazvin)
چکیده انگلیسی مقاله
Pricing is one of the most common methods for demand management in transportation engineering. This method can also be efficient for curb parking demands in down town areas and central business districts. The aim of this study is to assess and predict the effects of curb parking cost elasticity on mode choice behavior of motorists. The stated preference method is used for data collection in central business district (CBD) of Qazvin city and the mode choice behavior of motorists was modeled due to different pricing scenarios. Using a Binary Logit, it can be concluded that the price value of motorists' car, car ownership per household, hourly parking rate in CBD, maximum hourly parking rate which users are willing to pay, trip purpose and household size of users are significant in users' mode choice utility due to pricing. The results indicated that by increasing the parking hourly rate by 1%, the probability of choosing private car decreases by 0.004% and also by increasing the users' maximum payment for parking by 1%, the probability of choosing private car increases by 0.016%.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بابک میربهاء |
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
آرین کاظمی |
دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)
علی عبدی کردانی |
دانشگاه بین آلمللی امام خمینی
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_48636_a49ac6d63cd3702bbd6b9a1b4351f0c4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-578515.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات