این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۱، شماره ۳۸، صفحات ۱۲۱-۱۴۰

عنوان فارسی تحلیل پدیدارشناسی معنای ذهنی دانشجو از دانشگاه
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش دستیابی به معنای ذهنی دانشجویان و درک آنها از دانشگاه پیش از ورود به این محیط بوده است. بنابراین از روش پدیدارشناسی استفاده شد و با انجام مصاحبه های عمیق با 53 دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه تهران از دانشکده‌های علوم اجتماعی، فنی-مهندسی-علوم پایه، حقوق و علوم سیاسی، ادبیات و علوم انسانی و هنرهای زیبا به تحلیل اطلاعات پرداختیم. نتیجه تحقیق، توصیفی سیستماتیک از معنای ذهنی دانشجو نسبت به دانشگاه ایرانی است. برقراری ارتباط با سایر دانشجویان و ایجاد اکیپ‌های دوستانه و تعاملات با جنس مخالف و افرادی از شهرهای دیگر و فرهنگ‌های مختلف و گذران اوقات فراغت و زمان‌های خارج از کلاس درس با آنها، از جمله ادراکات بسیاری از دانشجویان است. دانشجویان می خواهند با ورود به دانشگاه بزرگ و جامع در پایتخت پایگاه اجتماعی خود را بالاتر ببرند وکسب اعتبار کنند. با تمام نارضایتی‌ها از خوابگاه، معنی ذهنی مثبتی که از آن در تصور دانشجو وجود دارد این است که زندگی در خوابگاه می تواند سبب بالابردن مهارت‌هایی در فرد شود از جمله کسب استقلال فردی، یادگیری مدیریت مالی ، تقویت تعاملات اجتماعی، شناخت از خود و سازگاری با محیط . تعداد کمی از دانشجویان، معنای کسب مهارت در دانشگاه برای اشتغال در آینده را در ذهن داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ادراک دانشجویان،انتظار از دانشگاه،پدیدارشناسی،معنای دانشگاه،

عنوان انگلیسی Phenomenological analysis of the student's mental meaning of the university
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to achieve the students' mental meaning and their understanding of the university before entering this environment. Therefore, the phenomenological method was used and through analysis of the information we conducted a series of in-depth interviews with 53 undergraduate students from the University of Tehran from social sciences, engineering, basic sciences, law and political science, literature and the humanities and fine arts. The result of the research is a systematic description of the student's mental meaning toward the Iranian university. Communication with other students and the creation of friendly teams and interactions with the opposite sex, people from other cities and different cultures, and spending time and leisure time with them outside the classroom are some of students' perceptions. Students want to raise their social class and earn credit by entering the large and comprehensive university. Despite so many dissatisfaction regarding the dormitory, the positive mental meaning of student is that living in the dormitory can improve personal skills including individual independency, financial management, social interactions, self-recognition and adaptation. Small number of students have the meaning of gaining skill in the University for Future Occupation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مژگان خوشنام |
پژوشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی

مسعود کوثری |
دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات