این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۱، شماره ۳۸، صفحات ۱۴۱-۱۶۰

عنوان فارسی ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی شهر تهران با مدل ترکیبی کارت امتیازی متوازن (BSC ) و تحلیل پوششی داده های بازه ای(IDEA )
چکیده فارسی مقاله مدارس غیردولتی به عنوان سازمانی مشارکتی و نو‌پدید در ایران، با هدف تفویض اختیار به صاحبان اصلی آموزش و پرورش یعنی اولیا و ایجاد فضای هم‌یاری و هم‌کاری تشکیل شد. سنجش اثربخشی این مدارس، از ابعاد درونی و بیرونی زمینه توسعه یا عدم توسعه آن و رفع نقاط قوت و ضعف را فراهم می‌آورد. به این منظور در این مقاله از مدل ترکیبی کارت امتیاز متوازن و تحلیل پوششی داده های بازه ای استفاده شده است. تحقیق حاضر از نوع ،کاربردی- تحلیلی و از جنبه روش گردآوری اطلاعات، یک تحقیق کتابخانه ای – میدانی است . با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 30 باب مدرسه از مناطق 20 گانه شهر تهران به عنوان نمونه آماری انتخاب شده‌اند و از این تعداد 10باب دوره ابتدایی، 10 باب دوره متوسطه اول و 10 باب متوسطه دوم می‌باشند.و قلمرو زمانی سال تحصیلی 96-95 است. نتایج این پژوهش مدل مناسب و کاربردی را برای رتبه بندی ، برنامه ریزی و بهبود عملکرد مدارس ارائه می کند که می تواند در سازمان های دیگر مانند بانک ها ، آب و ... به کار گرفته شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of performance of Tehran's nongovernmental schools with a hybrid model Balanced Scor Card(BSC) and Interval Data Envelopment Analysis(DEA)
چکیده انگلیسی مقاله Nongovernmental schools were formed as a collaborative and emerging organization in Iran, with the goal of empowering the main owners of education, parents and creating a climate of cooperation and cooperation. Measuring the effectiveness of these schools, from the internal and external dimensions of the field of development or non-development, and removing the strengths and weaknesses. For this purpose, the paper uses a balanced scorecard model and analyzes temporary data coverage. The present research is of a kind, applied-analytical, and in terms of data collection method, is a library-field research. Using simple random sampling method, 30 schools from 20 areas of Tehran were selected as the statistical sample. Of these, 10 primary schools, 10 secondary schools and 10 second secondary schools, and the period of the academic year of 1996-96 Is. The results of this research provide a suitable and applicable model for ranking, planning and improving the performance of schools that can be used in other organizations such as banks, water and more.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید غفاری |
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات