این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۴، شماره ۸۰، صفحات ۱-۱۳
عنوان فارسی
نوآوری در مدل کسبوکار (عامل جدید مزیت رقابتی)
چکیده فارسی مقاله
شرکتها به طور مداوم به دنبال روشهای جدید عملیاتی هستند که فرصتهایی برای بهبود موقعیت رقابتی و کسب مزیت رقابتی برایشان ایجاد کند. یکی از این روشها، بازمهندسی مدلهای کسبوکار قبلی و نوآوری مدلهای جدید است؛ به بیان دیگر جستجوی مزیت رقابتی بر اساس کسب ارزش از نوآوری در مدل کسبوکار. هدف اصلی این مقاله مطالعه موضوع نوآوری در مدل کسبوکار و کسب ارزش از این طریق است. مقاله ضمن مفهومشناسی نوآوری در مدل کسبوکار و انواع آن، با بررسی ادبیات موضوعی به تاثیر فاکتورهایی همچون اندازه، سن، تجربه ائتلاف و مدت زمان ائتلاف شرکت بر نوآوری در مدل کسبوکار و کسب ارزش میپردازد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از نظر نوع، کیفی و با توجه نحوه گردآوری دادهها، کتابخانهای (مطالعات ثانویه از نوع فراترکیب) و مبتنی بر مطالعه منابع اطلاعاتی برخط است. مقاله نتیجه میگیرد شرکتهای بزرگتر برای تسخیر ارزش از نوآوری در مدل کسبوکار توانایی بیشتری داشته و شرکتهای قدیمیتر به دلیل پیری، انعطافپذیری کمتری برای نوآوری در مدل کسبوکار نشان میدهند. همچنین تجربه بیشتر در حوزه ائتلاف و مدت زمان بیشتر آن، منجر به افزایش ایده برای نوآوری در مدل کسبوکار میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امین پژوهش جهرمی |
استادیار دانشگاه صنعتی مالکاشتر
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_30537_256eeeb78736896e137731611c1e592c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-579792.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات