این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
The Journal of Humanities، جلد ۲۴، شماره ۱، صفحات ۱۸-۲۹

عنوان فارسی نقش عناصر ریتمیک در گفتمان شفاهی نزد زبان‌آموزان فرانسه در ایران
چکیده فارسی مقاله امروزه زبان‌شناسان و طراحان متدهای آموزشی بر این باورند که تسلط بر یک زبان خارجی به عناصر زبرزنجیری همچون ریتم، آهنگ و غیره بستگی دارد که این عناصر به عنوان اولین قدم به سوی تسلط بر تلفظ یک زبان خارجی در نظر گرفته می‌شود. در بین این عناصر زبرزنجیری تمرکز این تحقیق روی فاکتور ریتم قرار گرفت چراکه مشاهده شده بود علی‌رغم داشتن تسلط کافی در تلفظ صامت‌ها و مصوت‌ها به‌صورت جداگانه، اکثر زبان‌آموزان فرانسه در ایران موفق به ادای ریتم صحیح این زبان نمی‌شوند. مسئلۀ این تحقیق این است که بدانیم چرا زبان‌آموزان فرانسه در ایران نسبت به اجرای صحیح ریتم زبان فرانسه کم‌توجه یا بی‌توجه هستند؟ در واقع هدف ما از این پژوهش پی بردن به مشکلات مربوط به ریتم نزد زبان‌آموزان فرانسه در ایران خواهد بود. در این مقاله رابطۀ بین سن، جنسیت و سطح زبان‌آموزان با کاربرد صحیح ریتم زبان فرانسه بررسی می‌شود. همچنین، تاثیر زبان مادری و نخستین زبان خارجی که در بین اکثریت ایرانیان زبان انگلیسی است مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Rhythmic Elements in Oral Production Among Iranian FFL Students
چکیده انگلیسی مقاله Educationalists and methods designers realize that a good command over a foreign language depends on following supra-segmental elements consisting rhythm and intonation, which are considered as the first step towards mastering the pronunciation of a language.Among the supra-segmental elements, we focus on the rhythm. Since, it has been clear that despite having good pronunciation of sounds and consonants separately, most of Iranian learners of FFL, fail to realize the correct rhythm of the French language. In this article, we try to know why Iranian FFL learners of make little attention to the correct rhythm of French or why are they totally indifferent? In fact, our goal is to find the cause of various errors in the use of the correct rhythm among Iranian FFL learners. We realized that there is a significant relationship between age, gender and level of participants with the rhythm production and the same is true for L1 and the first foreign language (English in Iran) which are most dramatic obstacles for learning and the correct rhythm production.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Sana Delbakhsh |
MA Student, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.

Rouhollah Rahmatian |
Associate Professor, French Department, Tarbiat Modares University, Tehran. Iran.

Parivash Safa |
Assistant Professor, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.


نشانی اینترنتی http://eijh-old.modares.ac.ir/article_18989_93ebe8ff27427f1f86c822bf878331b6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/541/article-541-580388.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات