این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱-۲۰
عنوان فارسی
طراحی و تبیین مدل خطمشیگذاری توسعه خوشههای کسبوکار در ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش*، طراحی مدل خطمشیگذاری توسعه خوشههای کسبوکار ایران است. برای طراحی مدل از روش تحقیق «نظریه داده بنیاد» استفاده شده است. بدین منظور با انجام مصاحبه با سیاستگذاران بخش دولتی متولی توسعه خوشهها، عاملان توسعه خوشه، دیگر نهادهای خصوصی حمایتکننده و مطالعه اسناد سازمانی، منابع اطلاعاتی موردنیاز جمعآوری شد. سپس با انجام کدگذاری باز، محوری و گزینشی مدل خطمشیگذاری توسعه خوشه تدوین گردید. یافتههای تحقیق نشان میدهد دلایل عمدهای که سیاستگذاران را به خطمشیگذاری توسعه خوشهای رهنمون میسازد، جایگاه اقتصادی خوشهها و ویژگیهای ساختاری متفاوت آنها است. بر اساس یافتهها، توسعه خوشه متضمن ابعاد متعددی شامل ارتقای زنجیره ارزش، توسعه بازار، ارتقای فناوری و توسعه منابع انسانی است. همچنین اهم سیاستهای توسعه خوشهای را میتوان در سطح ملی، فرهنگسازی و مشروعیتبخشی، در سطح استانی، شبکهسازی نهادی، شناسایی و اولویتبندی خوشهها و در سطح خوشه، اعتمادسازی، BDS پروری و توسعه شبکههای کسبوکار برشمرد. مهمترین پیامدهای توسعه خوشه نیز، همافزایی سیاستها و کاهش معضلات اجتماعی در سطح کلان است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
a
چکیده انگلیسی مقاله
s
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس منوریان |
استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران
طیبه عباسی عباسی |
استادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات