این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۲، شماره ۸۸، صفحات ۷۱-۸۲

عنوان فارسی شناسایی و اولویت‌بندی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان در خرید تایرهای رادیال سواری (مورد مطالعه: مشتریان تایرهای رادیال سواری شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله آگاهی از سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کننده برای اثربخشی استراتژی بازاریابی عرضه‌کنندگان تایر در جهت برآورده ساختن نیاز مصرف‌کنندگان و انتقال ارزش موردنظر به آن‌ها، امری حیاتی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی سبک‌های تصمیم‌گیری خرید، با الگوگیری از مدل "سبک‌های تصمیم‌گیری اسپرولز و کندال" در بین مشتریان تایرهای رادیال سواری شهر تهران انجام شده است. فرض اصلی در مدل اسپرولز و کندال بر این است که مصرف‌کنندگان در زمان اقدام به خرید، از سبک‌های تصمیم‌گیری خاصی پیروی می‌کنند که در طی مطالعات اولیه خود، هشت سبک را شناسایی کردند که این سبک‌ها تاکنون در کشورهای زیادی مورد آزمون قرار گرفته‌اند. در این پژوهش تلاش شد تا با استفاده از آخرین تغییرات در طراحی پرسش‌نامه سنجش سبک‌های تصمیم‌گیری و با بهره‌گیری از نظر خبرگان حوزه‌ی بازاریابی تایر، و تنی چند از مصرف‌کنندگان، ابزار گردآوری داده (پرسش‌نامه) بومی‌سازی شود. جامعه‌ی آماری موردمطالعه، مشتریان تایرهای رادیال سواری شهر تهران بودند که در سال 1395 اقدام به خرید کرده‌اند. با توجه به نامحدود بودن جامعه‌ی آماری، تعداد نمونه‌ی آماری بر اساس جدول مورگان 385 عدد انتخاب شده و پرسش‌نامه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده توزیع شد. نتیجه‌ها نشان‌گر آن است که سه سبک از بین هشت سبک مدل اسپرولز و کندال، و دو سبک جدید در بین خریداران تایرهای رادیال سواری در خانواده‌ی خودروهای پراید، پژو و سمند شناسایی شدند. هم‌چنین در اولویت‌بندی سبک‌های به‌دست‌آمده، سبک ایده‌آل‌خواهی اهمیت بالاتری نسبت به سایر سبک‌ها را داراست.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پرویز معصومیان |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، مؤسسه‌ی عالی دولتی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی (نهاد ریاست جمهوری)


نشانی اینترنتی http://www.iranrubbermag.ir/article_60403_2233199cb181b0659954baeff1c5316b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/936/article-936-581165.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات