این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های مشاوره
، جلد ۱۵، شماره ۶۴، صفحات ۴-۲۹
عنوان فارسی
اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)در افزایش پذیرش و رشد پس از آسیب در دانشجویان دختر دارای تجربهی شکست عاطفی
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)در افزایش پذیرش و رشد پس از شکست در دانشجویان دختر دارای تجربه آسیب عاطفی شهر اهواز میباشد. جامعهی آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر دارای تجربهی شکست عاطفی دانشگاههای شهر اهواز بود که دست کم 3 ماه تا 1 سال از شکست عاطفیشان گذشته بود. نمونههای پژوهش به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. نمونه شامل سه دانشجوی دختر دارای تجربه شکست عاطفی بود که در پرسشنامه نشانگان ضربه عشق (LTI) نمره بالاتر از 20 کسب کردند. در این پژوهش از طرح تجربی تک موردی از نوع خط پایهی چندگانه ناهمزمان استفاده شد و آزمودنیها قبل از درمان، میانهی درمان، پایان درمان و 1 ماه پس از پایان درمان به پرسشنامه پذیرش و اقدام (AAQ) و پرسشنامهی رشد و تکامل پس آسیبی پاسخ دادند. دادهها به روش ترسیم دیداری، درصد بهبودی و شاخص تغییر پایا (RCI) تحلیل شدند. نتایج نشان داد که درمان مبتنی بر افزایش پذیرش و رشد پس از شکست دانشجویان دارای تجربه شکست عاطفی مؤثر میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد، شکست عاطفی، پذیرش و رشد پس از آسیب.
عنوان انگلیسی
The effectiveness of acceptance and commitment therapy on acceptance and growth after break up in female students with break-up experience
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study was carried out in order to investigation of effectiveness of acceptance and commitment therapy on acceptance and growth after break up in female students with break-up experience in girl students who have already experienced break up at Ahwaz city. The population is consisted of the girl students studying in the university, who experienced an emotional break up at least within 3 months to a year ago. The samples were selected as targeted sampling. The sample includes three girl students who got a score higher than 20 on Love Trauma Syndrome Inventory. In this research, a non-congruent experimental single case multiple baseline was used and the subjects answered the Admission and Action Questionnaire and Post-traumatic Development and Growth Questionnaire before, during and end of treatment and one month after the last treatment. The data was analyzed as visual, improvement percentage, and Reliable Change Index (RCI). The results showed that acceptance and commitment therapy increase acceptance and growth after break up in female students with break-up experience. therapy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس امان الهی |
دانشگاه شهید چمران اهواز
مهرانگیز زارع |
دانشگاه شهید چمران اهواز
غلامرضا رجبی |
دانشگاه شهید چمران اهواز
نشانی اینترنتی
http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-326-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-581694.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات