این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۸۳۳-۸۵۶
عنوان فارسی
اثر میانجی تعهد حرفهای در رابطۀ بین صلاحیت حرفهای و عملکرد شغلی (مورد مطالعه: کارشناسان آموزش دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر میانجی تعهد حرفهای در رابطۀ بین صلاحیت حرفهای و عملکرد شغلی انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی با تأکید بر معادلات ساختاری بود. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ کارشناسان آموزش دانشگاه تهران (340 نفر) تشکیل میدادند. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد 180 نفر بهمنزلۀ نمونه انتخاب شدند که گزینش آنها با استفاده از روش طبقهای متناسب صورت گرفت. جمعآوری دادهها براساس پرسشنامههای محققساختۀ صلاحیت حرفهای، تعهد حرفهای مایر، آلن و اسمیت (1993) و عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت (1981) صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آنها به ترتیب 95/0، 91/0 و 92/0 به دست آمد و روایی صوری و محتوایی آنها با استفاده از نظر متخصصان تأیید شد. نتایج پژوهش نشان داد: صلاحیت حرفهای در تعهد حرفهای و عملکرد شغلی و تعهد حرفهای نیز در عملکرد شغلی تأثیر مثبت و معنیداری دارد. همچنین، نقش میانجی تعهد حرفهای در رابطۀ صلاحیت حرفهای و عملکرد شغلی تأیید شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تعهد حرفهای، شایستگی، عملکرد شغلی، صلاحیت، صلاحیت حرفهای،
عنوان انگلیسی
Mediating effect of professional commitment in the relationship between professional competency and job performance (case: The educations expert of Tehran University)
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was done with survey aim mediating effect of professional commitment on the relationship between professional competency and job performance. Research method was descriptive- correlation with an emphasis on structural equations. Statistical population of the research consists of all education expert of Tehran University (N=340). Cochran formula was used to determine the sample size And 180 individuals were selected as the sample that their selection was done by proportional stratified method. Data collection based on the three questionnaire of Researcher made professional competency, Meyer, Allen and Smith' s Professional commitment (1993) and Hersey and Goldsmith' s job performance (1981) was performed which their Cronbach's alpha coefficient was Obtain respectively 0.92, 0.91 & 0.95 and face and content validity of the questionnaire was confirmed by experts. The method results showed that professional competency on professional commitment and job performance has a positive and significant impact and professional commitment has a positive and significant impact on job performance. As well as the role of mediator of professional commitment was confirmed in the relationship between professional competency and job performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد پورکریمی |
استادیار، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سجاد قارلقی |
دانشجوی دکتری، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی
امین هماینی دمیرچی |
دانشجوی دکتری، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
محمدرضا کرمی |
دانشجوی دکتری، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_64495_be294ba5964e44ae2047f83c11f1d9df.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-582580.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات