این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۹۴۷-۹۷۵

عنوان فارسی شناسایی نسل‎ها در محل کار ایران
چکیده فارسی مقاله یکی از عوامل مؤثر در ایجاد مراوده با افراد، علاوه بر تفاوت‌های موجود در شخصیت، ادراک و ارزش، تفاوت بین نسل‎ها در محل ‎کار است. هدف این تحقیق، شناسایی نسل‎های موجود در محل ‎کار است. این تحقیق به لحاظ هدف توسعه‎ای-کاربردی، به لحاظ روش، توصیفی-پیمایشی و جامعۀ آماری آن شامل کلیۀ کارکنان سازمان‎های دولتی ایران است که تعداد 1353 نفر از 5 استان به‌منزلۀ نمونه با روش نمونه‎گیری خوشه‎ای انتخاب شده‎اند. پس از جمع‌آوری داده‎ها از طریق پرسش‌نامه، از آزمون تحلیل خوشه‎ای برای بررسی سؤال تحقیق استفاده شد. یافته‎های تحلیل داده‎ها نشان داد که در محل‎ کار ایران 4 نسل وجود دارد و بین این نسل‎ها، به جهات مختلف از جمله در نگرش نسبت به سلسله‎مراتب سازمانی، چگونگی استفاده از کامپیوتر، احترام به مقام مافوق و ... تفاوت است. این تفاوت‎ها در ایجاد هماهنگی، انسجام و برقراری ارتباط بین افراد از نسل‎های مختلف در‎ سازمان، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. بنابراین، ضرورت شناخت تفاوت‎های بین‌نسلی در جهت بهبود مراوده بین نیروهای انسانی چندنسلی در محل کار ضروری به نظر می‎رسد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفاوت نسلی، نسل&،lrm،، نسل‎ها در محل ‎کار،

عنوان انگلیسی Identification of Generations in the Workplace in Iran
چکیده انگلیسی مقاله One of the effective factors in establishing communication with other people, in addition to the differences in personality, perception and values is the differences generations in workplace. The primary purpose of the current study is identification of current generations in organizations.According to the purpose, the present study is an applied research and due to the methodology this is a descriptive – survey research. The statistical population of the present study consists of all governmental organizations. A number of 1353 employees from 5 provinces were selected as a sample via cluster sampling. Then after data collection throughresearcher-made questionnaire, the research hypotheses were analyzed with the using of SPSS. Findings obtained from data analysis, indicates that there are 4 generations in Iran's workplace. The present study reveals that there are differences among generations including organizational hierarchy, computer using, etc. These differences can make problems in coordination, coherence, and communication among different generations. thanrequires understanding and improving communication skills in dealing with multi-generational forces in workplace.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله generations, Generation gap, Generations in the Workplace

نویسندگان مقاله مراد مسافری قمی |
دانشجوی دکتری، دانشکدۀ اقتصاد مدیریت علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

عباسعلی رستگار |
دانشیار، دانشکدۀ اقتصاد مدیریت علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

عادل آذر |
استاد، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

حسین دامغانیان |
دانشیار، اقتصاد مدیریت علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_62533_7dd3486e93ed1feeed411f9dab50cfd7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-582585.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات