این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۲۵۹-۲۸۲
عنوان فارسی
بررسی رابطۀ بین تفکر استراتژیک و رفتار جستوجوی اطلاعات دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ میان مهارت تفکر استراتژیک و رفتار جستوجوی اطلاعات دانشجویان دورۀ کارشناسی دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران اجرا شده است. 202 نفر از جامعۀ آماری 400 نفره برای حجم نمونۀ این پژوهش انتخاب شدهاند. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و از نظر روش گردآوری و تحلیل دادهها پیمایشی محسوب میشود. دادههای تحقیق بر اساس ابزار سنجش مهارتهای تفکر استراتژیک پیساپیا (برای متغیر مستقل) و مدل رفتار جستوجوی اطلاعات انجمن کتابخانههای دانشگاهی و تحقیقاتی (برای متغیر وابسته) و از طریق آزمون همبستگی پیرسون، مدل معادلات ساختاری و آزمون رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدهاند. نتایج این پژوهش نشان داد بین ابعاد مهارت تفکر استراتژیک و رفتارجستوجوی اطلاعات دانشجویان کارشناسی دانشکدۀ مدیریت، مهارت تفکر بازتنظیمی که بهمعنای خلق ارزشهای جدید و دوری از تفکرات کلیشهای است، موجب بیشترین مقدار تغییر در رفتار جستوجوی اطلاعات دانشجویان مدیریت میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Relationship between Students’ Strategic Thinking Skills and Information Seeking Behavior among Undergraduate Students of Management in University of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to consider the relationship between undergraduate management students' strategic thinkingskills and their information seeking behaviors. The statistical population for this study was 400 undergraduate students of management faculty in University of Tehran and the sample size was calculated to be 201 students using Cookran formula. In this study, survey methodology was applied and the data were analyzed using structural equation modeling, Pearson correlation, and multiple regression tests. Based on Pisapia's model of strategic thinking and ACRL model of information seeking behavior , the results indicated that in among the different dimensions of strategic thinking, reframing thinking skill (leading to the formation of new values and getting away from the old clichés) has caused the highest change unit in information seeking behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد ابویی اردکان |
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
فاطمه قدیانی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
طاهره علیدادی |
کارشناس ارشد مدیریت شهری، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_65660_c60ba8ae50610a14ba3c7c5342668a04.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-582587.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات