این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۱، شماره ۳۹، صفحات ۱۲۱-۱۴۰

عنوان فارسی شناسایی عوامل مؤثر بر شکل گیری انتقال یادگیری به محیط کار در آموزش های ضمن خدمت صنایع مس منطقه کرمان
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر باهدف تعیین عوامل مؤثر بر شکل‌گیری انتقال یادگیری به محیط کار در آموزش‌های ضمن خدمت صنایع مس منطقه کرمان با استفاده از رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوی صورت گرفت. به‌منظور گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. جامعه پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارگران صنایع مس منطقه کرمان در سال 1396 بوده که با توجه به سطح اشباع داده‌ها، 17 نفر از آن‌ها به‌صورت هدفمند با راهبرد نمونه‌گیری ملاک محور انتخاب شدند. داده‌ها به روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی موردبررسی قرار گرفتند. روایی یافته‌های پژوهش با استفاده از روش‌های بررسی توسط اعضاء و چند سویه نگری منابع داده‌ها تضمین گردید. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل مؤثر بر شکل‌گیری انتقال یادگیری به محیط کار در سه‌طبقه، عوامل فردی (شامل زیر طبقه خودکارآمدی، انگیزه، آمادگی یادگیرنده و نگرش)، عوامل سازمانی (شامل ابعاد جو انتقال و عدالت سازمانی) و عوامل آموزشی (استراتژی‌های آموزشی) قرار می‌گیرند. واژه‌های کلیدی:انتقال یادگیری، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، کارکنان صنایع مس کرمان.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انتقال یادگیری،دوره‌های آموزشی ضمن خدمت،کارکنان صنایع مس کرمان،

عنوان انگلیسی Identifying the Effective Factors on the Formation of Learning Transfer to the Workplace in In-Service Training of Kerman copper industry
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to determine Effective Factors on the Formation of Learning transfer to work environment in in-service training of the Kerman copper industry by using a qualitative approach and a Content analysis method. Semi-structured interviews were used to collect data. The population of the study consisted of employees and workers of the copper industry in Kerman province. According to the data saturation level, 17 of them were selected by using purposeful sampling method. Content analysis was used to analyze the data. The validity of the research findings was guaranteed by the members' survey methods and multi-stratified data sources. The results of this study showed that Effective Factors on the Formation of Learning Transfer are placed in three categories, individual factors (self-efficacy, motivation, learner's readiness and attitudes), organizational factors (Transfer environment and organizational justice) and educational factors (Educational Strategies). Keyword: learning transfer, In-service training courses, Kerman copper industry Employees.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ادیبه برشان |
سنجش آموزش، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

سعید صفایی موحد |
استادیار علوم تربیتی، گرایش برنامه ریزی درسی، گروه روش ها و برنامه های آموزشی و درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

علی مقدم زاده |
استادیار علوم تربیتی، گرایش سنجش و اندازه گیری، گروه روش ها و برنامه های آموزشی و درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

ولی اله فرزاد |
استاد روانشناسی، گرایش روانشناسی مشاوره ای و آموزشی، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

علیرضا کیامنش |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات