این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۵۰، شماره ۱، صفحات ۴۱-۵۰
عنوان فارسی
تحلیل ارتعاشات عرضی پل های قوسی خرپایی پیچیده با استفاده از اعضای پیوسته
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله به منظور کاهش زمان تحلیل و سهولت در مدل سازی پل های خرپایی پیچیده،روشی نوین بر مبنای شبیهسازی سازه با اعضای پیوسته ارائه گردیده است. پیکره قوس خرپایی به وسیله اعضای پیوسته به یک تیر قوسی ساده دو سر گیردار شبیهسازی شده است و ماتریس سختی یک جزء محدود به روش اجزا محدود ترکیبی جهت بررسی رفتار خارج از صفحه تیر قوسی جایگزین، فرموله شده است. روش مانده های موزون بر معادلات حاکم بر رفتار خارج از صفحه تیر قوسی اعمال شده است. به منظور صحت سنجی روش ارائه شده، سه قوس خرپایی در برابر بارهای زلزله مورد تحلیل واقع گردیدند و نتایج با نتایج خروجی نرم افزار SAP2000 مورد مقایسه قرار گرفت. در روش ارائه شده تعداد المان های تشکیل دهنده مدل هندسه قوس به شدت کاهش یافته اند. نتایج حاکی از آن است که روش تقریبی ارائه شده از دقت مناسبی در برآورد پاسخ شتاب و جابجایی برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Transverse vibration analysis of complicated truss arch bridges using continuum elements
چکیده انگلیسی مقاله
Modeling and analysis of complicated truss arch bridges are very time consuming process. In this paper, for more convenient modeling and reduction of analysis time, the complicated truss arch bridges are simulated to the continuum curved beam elements. As a matter of fact, the three dimensional body of a truss bridge is modeled based on the equations governing the out of plane performance of the curved beams. To this end, a new mixed finite element formulation (stiffness-softness) is presented using weighted residual method. In order to verify the accuracy of the present method, the transverse vibration of three truss arch bridges is investigated under a specific time-history. The results are comparable with those obtained from more exact 3 D models simulated with SAP 2000 general purpose software, regarding the acceleration and displacement response. Furthermore, in the proposed method the number of elements is significantly less than the 3 D models.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
افشین مصلحی تبار |
تفرش-کیلومتر 5 جاده تهران
حامد نجفی دهکردی |
دانشگاه تفرش
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات