این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۸۹-۱۱۱
عنوان فارسی
رابطه سبکهای تفکر و سبکهای تدریس با مدیریت کلاس (مورد مطالعه: استادان دانشگاه ارومیه)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی رابطه سبکهای تفکر و سبکهای تدریس با مدیریت کلاس اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 421 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه بودند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی 143 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامه؛ سبکهای تفکر، سبکهای تدریس و سبک مدیریت کلاس استفاده شد. روایی پرسشنامهها متخصصان موضوعی تأیید کردند. پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که به ترتیب 835/0، 829/0 و 657/0 به دست آمد. تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از روشهای همبستگی پیرسون و رگرسیون با کمک نرمافزار SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد از بین انواع سبک تدریس، سبک تدریس خبره بهطور معنیداری میتواند سبک مدیریت کلاس را پیشبینی کند. همچنین مشخص شد که سبک تدریس میتواند به میزان 10 درصد سبک مدیریت کلاس را پیشبینی کند. دیگر یافتهها نشان داد که سبک تفکر میتواند به میزان 8/2 درصد قدرت پیشبینی کنندگی سبک مدیریت کلاس را افزایش دهد هرچند که این میزان معنیدار نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Relationship between Faculty Members’ Thinking and Teaching Styles with Their Classroom Management (Case Study: Urmia University)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research was to study the relationship between faculty members' thinking and teaching styles with their classroom management. This is a descriptive-correlational research in which the statistical Population comprised all the faculty members of Urmia University (n=421) from which 143 respondents were selected according to stratified random sampling method. Three questionnaires were used to collect the research data about thinking, teaching, and classroom management styles. The validity of questionnaires was determined by thematic experts and their reliability was calculated using Cronbach's alpha coefficient, which were 0/835, 0/829, and 0/657, respectively. Data analysis was done using Pearson correlation and regression with SPSS software. The results showed that among different types of teaching style, the expert teaching can significantly predict class management style; it was also found that the teaching style could predict a 10% style of classroom management, and other findings showed that thinking style could increase the predictive power of classroom management by an average of 2.8%, although this is not significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
موسی پیری |
دانشیار برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
لطیف پورفرهادی |
کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی، دانشگاه ارومیه
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_30942_a461504a219aa90d004f2dbc9dfd63bc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-586750.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات