این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۱۳-۱۳۹

عنوان فارسی بررسی میزان رضایت دانشجویان از خدمات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و اداری دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای (مورد مطالعه: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مرکزی)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی میزان رضایت دانشجویان از خدمات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و اداری دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری شامل 3673 نفر از دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بود که تعداد 915 نفر به روش طبقه‌بندی و با استفاده از جدول مورگان به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. در این پژوهش برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و برای تعیین اعتبار و پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب پایایی 956/0 به دست آمد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS و آزمون تی تک‌نمونه‌ای  استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که با توجه به سطح معنی‌داری برای خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی که کوچک‌تر از 05/0 است، میانگین سطح هر یک از این خدمات تفاوت معنی‌داری با عدد 3 دارد. میانگین سطح خدمات آموزشی، بالاتر از متوسط و میانگین سطح خدمات پژوهشی و رفاهی، پایین‌تر از متوسط به دست آمد. در مورد خدمات اداری نیز میانگین سطح خدمات اداری تفاوت معنی‌داری با عدد 3 ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey Student Satisfaction from Educational, Research, Welfare and Administrative Services of Technical and Vocational University (Case Study: Markazi Province Technical and Vocational Schools)
چکیده انگلیسی مقاله This research was conducted with the aim of evaluating the students' satisfaction with the educational, research, welfare and administrative services of the Markazi Province technical and vocational university. The research method is descriptive-survey and the statistical population consists of students of technical and vocational university of Markazi Province who were randomly selected using Morgan table. A questionnaire was used to collect the required information and analyze the findings. In this research, content validity was used to determine the validity of the questionnaire. Cronbach's alpha method was used to determine reliability. In order to analyze the data using SPSS software and One-sample t-test was used. The findings showed that considering the significant level for educational, research and welfare services is less than 0.05, the average level of each of these services is significantly different from the number 3. The average level of educational services was higher than the average, and the average level of research and welfare services was lower than the average. In the case of administrative services, the average level of administrative services is not significantly different with the number 3.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابراهیم رحیمی |
دکتری مدیریت منابع انسانی، عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

نجیبه عباسی رستمی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_30943_b67e653a7db126e0d42b01063f979106.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-586751.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات