این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱۴۱-۱۷۰

عنوان فارسی ارائه مدل جامع از عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز با رویکرد مدل‌سازی ساختاری- تفسیری (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در دانشگاه­ها و ارائه مدلی جامع از عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در دانشگاه یزد اجرا شد. پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از حیث روش گردآوری داده­ها، کتابخانه‌ای و پیمایشی ( ابزار پرسشنامه) بود. جامعه آماری پژوهش دربرگیرنده­ همه اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد بود که از بین آنها با روش نمونه­گیری قضاوتی و گلوله‌برفی اعضای نمونه انتخاب شدند. پس از تشکیل جلسات هم­اندیشی با خبرگان دانشگاهی و مطالعه ادبیات پژوهش­های مرتبط، مجموعه­ای از عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز، استخراج شد. پس از پالایش، مدل جامع از عوامل با رویکرد مدل‌سازی ساختاری- تفسیری ارائه شد. بر اساس نتایج، بهره­مندی از خلاقیت کارکنان، عرضه یافته­های پژوهشی به محیط بیرون، توسعه روابط صنعت و دانشگاه­، واحد­های تحقیق و توسعه خارجی، وجود فضای خلاق، فرایند برونی­سازی دانش و سرمایه­گذاری در واحد تحقیق و توسعه در سطح یک، عوامل مشارکت پژوهشی، جذب کارکنان شایسته، زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات و نیروی کار شایسته در سطوح دوم و سوم و در سطح چهار مدل نیز سبک رهبری به‌عنوان زیربنای مدل نوآوری باز دارای اهمیت است و با داشتن بیشترین قدرت نفوذ، تأثیر زیادی بر کیفیت سایر عوامل مؤثر می­گذارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Presenting a Comprehensive Model of Open Innovation Successful by Interpretive Structural Modeling Approach (Case Study: Yazd University)
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to identify and provide a comprehensive model of factors affecting open innovation in Yazd university, using the Interpretive Structural Modeling. The current research is applied and the data collection method is survey (questionnaire tool). The research population consisted of all faculty members of Yazd University and Sample members were selected using judgment sampling and snowball method. Following the formation of a panel of academic experts and the study of literature related to the topic, a series of factors influencing the success of innovation was extracted and after refinement, a comprehensive model of factors was presented with Interpretive Structural Modeling approach. The results showed that the benefit from the creativity of staff, presented research findings to the external environment, the development of relations between industry and academia, foreign R & D units, the presence of creative space, externalization process knowledge and investment in R & D in level one, appropriate personnel, appropriate infrastructure and IT, workforce worthy in the second and third levels and in fourth level of model leadership style is placed as underpinning the model of open innovation and affect other factors quality.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمود زنجیرچی |
دانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد

نگار جلیلیان |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد

محمدمهدی معین زاده |
دانشجوی کارشناسی مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_30945_287bf98e6e805f98fadfe4bd321b6384.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-586752.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات