این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۲۱-۱۴۹

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Spoken morphological errors made by Iranian EFL learners
چکیده انگلیسی مقاله  Speaking English fluently and accurately is the most important, favorite, and complicated skill for EFL learners. The present study was an attempt to investigate the morphological speaking errors of Iranian EFL learners across proficiency levels and gender. To this end, a corpus of 1399 tokens of speech morphology errors was collected. The learners' oral production was observed and recorded naturally using various communicative tasks in class. The errors were then detected, transcribed, coded and classified following James (1998) taxonomy of errors. The results represented misselection as the most frequent type at morphology level. The results further showed significant difference between genders in terms of making grammar errors. The findings of this study can provide feedback for English teachers supervisors, and syllabus designers to help EFL learners develop their intrelanguage knowledge of grammar through revisiting teaching methods and implementing remedial materials.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Mohammad Javad Rezai |
Yazd University

Masood Heshmatian |
Yazd University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_54895_4db1f1eb6778e6bc7165280b3dbd70d3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-592254.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات