این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۵-۴۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Using Rasch to validate a measure of English language teacher prejudice
چکیده انگلیسی مقاله  The major objective of this study was to construct and validate an English Language Teacher Prejudice Scale (ELTPS). To this end, 180 English language teachers in private language institutes in Mashhad, Iran were asked to participate in this study. Rasch model was employed to substantiate the construct validity of the scale. The results of analyses exhibited that the whole scale was uni-dimensional and only one item misfitted. Rating scale statistics showed that the middle category of 'No idea' was redundant and should be removed from the scale. Some suggestions are made to fully validate the scale and use it in language education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Reza Pishghadam |
Ferdowsi University of Mashhad

Purya Baghaei |
Islamic Azad University, Mashhad Branch

Elahe Bazri |
Ferdowsi University of Mashhad

Shoorangiz Ghaviandam |
Ferdowsi University of Mashhad


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_54900_a10cfaad12e4a9ce325a645638c2c59d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-592918.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات