این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۶۹-۸۶

عنوان فارسی انتخاب شکل مناسب تبلیغ اینترنتی در بخش خدمات حمل‌ ونقل هوایی، با استفاده از یک مدل کاربردی، مطالعه موردی شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما)
چکیده فارسی مقاله در سال‌های اخیر با ظهور پارادایم جامعه اطلاعاتی و نفوذ روز افزون اینترنت، تبلیغات اینترنتی رشد حیرت انگیزی پیدا کرده است و به بخشی حیاتی در دنیای اقتصاد امروز تبدیل شده و روز به روز نیز بر تنوع روش‌های آن افزوده می‌شود. هدف مقاله پیش رو نیز انتخاب شکل مناسب تبلیغ اینترنتی در بخش خدمات حمل‏ونقل هوایی(هواپیمایی ج. ا. ایران- هما) است. بدین منظور از مدلی کاربردی که تلفیقی است از مدل­های: تبلیغات تعاملی- راجرز و تورسون، مدل احتمال پیچیدگی- کاسیپو و پتی و مدل چگونگی کارکرد تبلیغات- واقن و مدل تساوی ساختاری تبلیغات- تعاملی‏هانجون کو، استفاده شده است و چهار نوع کلی تبلیغات اینترنتی شامل تبلیغات نمایشی، ریچ مدیا، ایمیل‏های تبلیغاتی و تبلیغات ویدئویی بررسی شده است. این تحقیق از نظر هدف،کاربردی و از نظر نحوه‏ گردآوری داده‏ها توصیفی- پیمایشی است. برای جمع‏آوری اطلاعات، به کمک پرسشنامه‏ای مشتمل بر چهار بخش (با استفاده از آزمون لیکرت در طیف‏های 5 گزینه‌ای) و مصاحبه نیمه ساختاریافته از خبرگان نظرخواهی شده است. پس از کاربست تحلیل اکتشافی داده‏ها بر اساس آزمون تک نمونه‌ای نسبت (با توجه به نتایج حاصل از بخش 2 و 4 پرسشنامه)، تبلیغ اینترنتی آسمان­خراش (Skyscraper) به عنوان مطلوب­ترین شکل تبلیغ اینترنتی در بخش خدمات حمل ‏و نقل هوایی به دست آمد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تبلیغات اینترتنی، مدل کاربردی، خدمات حمل‌ ونقل هوایی،

عنوان انگلیسی Selecting appropriate Internet advertising type in air transport services, Using a practical mode, Case Study: Iran Air Airlines (Homa)
چکیده انگلیسی مقاله This study is looking for selecting the appropriate form of Internet advertising in the air transport services. The model which is used in this research is a combination of structural models of the interactive advertising, interactive advertising model TOORSON Mr. RAGERS, Mr. Kasipo, and Patty probability model complexity and model of how advertising Mr. Vaqn, obtained, is used. The purpose of this study is to select the appropriate form of Internet advertising in the air transport services, (case study: Iran Air). This study is descriptive - survey. For gathering information, a questionnaire was used. The questionnaire included four parts. With applying exploratory data analysis methods (comparison of the relative frequencies according to the results of Sections 2 and 4 of questionnaires), the Internet advertising Skyscraper as the most desirable form of Internet advertising in air transport services is selected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید ضرغام بروجنی |
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران

آنا علائی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی تهران


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17625_53bf3ff44f31dd3edba8717962bb4f6a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-593506.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات