این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۲۱-۱۳۴
عنوان فارسی
بررسی جایگاه کامپیوترهای لپ تاپ در میان فروشندگان، با استفاده از تکنیکهای نقشه ادراکی و لدرینگ
چکیده فارسی مقاله
امروزه، دغدغه صاحبان شرکتها و بازاریابان این است که مشتری را در تعیین جایگاه محصول عرضه شده آزاد نگذارند، بلکه با طراحی استراتژیها و سیاستهای هوشمندانه، مصرف کننده را به سمت جایگاهی که خود تعیین نموده، سوق دهند. بطور کل، کلید تعیین جایگاه محصول، درک مناسب از ابعاد و شاخصهایی است که مصر ف کننده از آنها استفاده میکند تا برنامه بازاریابی رقبا را ارزش گذاری کرده و تصمیم به خرید بگیرد.در این پژوهش که هدف از آن تعیین جایگاه لپ تاپ با استفاده از نقشه ادراکی وتکنیک لدرینگ است از نظر کاربردی و شیوه جمع آوری اطلاعات، پیماشی وابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است. در این تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی از میان20 متغیر، 5 شاخص که از دیدگاه مصرف کننده در انتخاب هر یک از 5 برند (سونی، دل، ای سوس، ای سر، ام اس آی) مهم تلقی میشود، توسط خبرگان وکارشناسان آگاه به هر برند شناسایی گردید.این شاخصها با استفاده از تکنیک لدرینگ طبقه بندی شده و توسط فروشندگان آگاه به هر5 برند رتبه بندی گردید. به گونهایی که متغیرها به دو عامل کیفیت وقیمت از طریق تحلیل عاملی تقلیل یافته است. نقشه ادراکی جایگاه عاملها و موقعیت برندهای لپ تاپ را با توجه به عامل قیمت وکیفیت، نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جایگاه یابی محصول، تکنیک لدرینگ، نقشه ادراکی،
عنوان انگلیسی
Notebook Positioning With Perceptual Map and Laddering Method
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this applied paper is to determine positioning of laptops by perceptual map and laddering method. Data collection method was survey using questionnaire. First by using the views of computer experts of selected brands, including Sony, Acer, Asus, Dell and Msi, 5 among 20 attributes, which were considered more important, were selected through application of factor analysis technique. Then, after classification of these features by laddering technique, they were analyzed by using another questionnaire to determine the position of each brand in the perceptual map. We try to show factors and laptop brands position with regard two factors of price and quality in the resulted perceptual map.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Prouct positioning, Laddering technique, Perceptual map
نویسندگان مقاله
مهد ی زری باف |
استادیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوه
نورا شاملی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17619_d6968d743add479dbeca907171b09280.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-593507.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات