این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۳۵-۱۵۴

عنوان فارسی تدوین استراتژی و اولویت‌بندی استراتژی‌های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM
چکیده فارسی مقاله با توجه به رشد روز افزون سازمان­ها در رقابت برای تحصیل سهم بازار ضرورت وجود برنامه­ریزی استراتژیک را در سازمان­ها دو چندان می­کند که توجه بسیاری از محققین را جلب نموده است. در این تحقیق ابتدا با مراجعه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف داخلی، فرصت­ها و تهدیدات محیطی و استراتژی­هایی در قالب ماتریس SWOT شناسایی شدند. در ادامه با تعریف فاکتورهای کلیدی موفقیت، استراتژی­های تعریف­شده با دو روش تاپسیس فازی و QSPM رتبه­بندی شدند. با روش تاپسیس فازی، استراتژی­های "تولید محصولات جدید نظیرآب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول" به عنوان مهمترین استراتژی انتخاب و پس از آن استراتژی­های "استفاده از برندینگ" و "راه اندازی خطوط جدید در کارخانه‌های شیروان و اراک برای افزایش تولید" که در زمره استراتژی­های تهاجمی جا دارند، در رتبه­های دوم و سوم جای گرفتند. ضمن اینکه استراتژی­های "استفاده از برندینگ"، "تولید محصولات جدید نظیرآب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول" و چانه­زنی برای تخصیص درصدی از سود برای بازاریابی محصولات سلامت ((Healthy drinks نیز با استفاده از روش QSPM، به عنوان مهمترین استراتژی­ها برگزیده شدند. در انتها نیز دو روش تاپسیس فازی و QSPM، با استفاده از روش SAW با یکدیگر مقایسه شدند. در این مرحله، دو روش مذکور به عنوان گزینه و اهداف کلان سازمان در حکم معیارهایی در نظر گرفته شدند که در نهایت روش تاپسیس فازی، به عنوان روش مناسب­تر جهت رتبه­بندی استراتژی­های شرکت بهنوش انتخاب شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برنامه ریزی استراتژیک، ماتریس SWOT، تاپسیس فازی، روش QSPM، روش SAW،

عنوان انگلیسی Formulation and categorizing Iran Behnoosh Co. strategies: a Fuzzy approach
چکیده انگلیسی مقاله By attention to organization's growth for competing to achieve more market share, strategic planning necessity has been more and more important for organization the has paid a lot of researchers attention. In this research, firt with refering to accomplished studies,  strengths, weaknesses, oppurtunities, treatments and some strategies were distinguished in base of SWOT matrix. Then by defining critical success factors, the strategies were categorized by fuzzy topsis anf QSPM techniques. By the first technique, "producing new goods like water and juice to complete production basket" was chosen as the most important strategy and after that "apply Branding" and "using new production lines in Shirvan and Arak companies to increase productions" were placed in 2nd and 3rd places. Although "apply Branding", "producing new goods like water and juice to complete production basket" and "allocating a little percentage for healthy drinks marketing" were selected as the top strategies by QSPM technique. Finally fuzzy topsis and QSPM techniques were comprised together by SAW technique. In this stage, 2 mentioned techniques and organization's long term objectives were considered as althernatives and criterias in direct order that fuzzy topsis was selected as better one for categorizing Behnoosh company strategies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن مهرمنش |
استادیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

نیما سعیدی |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

پدرام لسانی |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز

الیاس بایرامی لاطران |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز


نشانی اینترنتی http://nmrj.ui.ac.ir/article_17617_d2c9178f08ae0d216a7ccd9001315d61.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-593508.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات