این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۷-۴۰
عنوان فارسی
ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک پارسیان و شناسایی مهمرین عامل در افزایش اثربخشی آن در سطح شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
امروزه از یک سو سازمانها، برای شناساندن و معرفی کالاها و خدمات خود و اعلام وجه تمایز آن با کالاهای مشابه، با به کارگیری رسانههای مختلف تبلیغاتی، می کوشند پیامهای تاثیرگذاری را به منظور ترغیب مخاطبان به خرید ارسال کنند و از سوی دیگر، مردم با انواع تبلیغات از طریق رسانههای گوناگون در هر زمان و مکانی محاط شده اند؛ این در حالی است که آنچه در بحث تبلیغات حایز اهمیت است، ارزیابی میزان اثربخشی آن است. در این مطالعه، تلاش شده تا اثربخشی تبلیغات بانک پارسیان در جذب مشتری در سطح شهر تهران بر اساس چگونگی طی مراحل مدل AIDA ارزیابی و مهمترین عوامل اثرگذار بر افزایش آن مشخص شود. یافتههای این تحقیق که به روش مطالعه توصیفی پیمایشی و با اتکا بر ابزار پرسشنامه حاصل گردیده، حاکی از آن است که تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای بانک، علاوه بر طی موفقیت آمیز مراحل مدل AIDA، از اثربخشی نیز برخوردار بوده است. بررسی تطبیقی میزان اثربخشی تبلیغات رسانهها بیانگر آن است که از نظر مشتریان، تلویزیون اثربخش ترین رسانه در جذب مشتری بوده، پس از آن، روزنامه قرار دارد. علاوه بر این، آنها مهمترین عامل اثرگذار بر افزایش اثربخشی تبلیغات بانک را صداقت موجود در پیامها و واقعی بودن آنها می دانند. همچنین، موثرترین عامل در جذب مشتریان را برخورد خوب کارکنان و احترام به آنها عنوان کرده، به ترتیب از تلویزیون و سپس روزنامه به عنوان رسانههایی که بیشترین میزان دسترسی به تبلیغات آن را دارند و بیشترین زمان خود را به آن اختصاص میدهند، یاد میکنند. آنها تلویزیون و سپس رادیو را به عنوان با کیفیت ترین رسانهها عنوان نموده، برای ارائه تبلیغات بعدی بانک نیز به ترتیب رسانههای تلویزیون و روزنامه را پیشنهاد میکنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اثربخشی، تبلیغات، رسانه، خدمات، مدل AIDA،
عنوان انگلیسی
ٍEvaluating Advertizing Effectiveness of Parsian Bank and Identifying the Factors with Most Influence on Its Improvement in the City of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, organizations on one hand try to send effective messages through different media to persuade audience for buying their products and services and informing people about their differences and on the other hand, people are surrounded by different advertising everywhere and every time; while, the most important thing in advertising subject is evaluating its effectiveness. In this study an attempt has been made to evaluate Parsian Bank's advertising effectiveness in attracting customers in the city of Tehran on the basis of how its advertising passes AIDA model's steps and also to determine the factors with the most influence on effectiveness improvement. In this study an attempt has been made to evaluate Parsian Bank's advertising effectiveness in attracting customers in the city of Tehran on the basis of how its advertising passes AIDA model's steps and also to determine the factors with the most influence on effectiveness improvement. The study findings which are obtained through descriptive-survey research and by the use of questionnaire indicate that the television and newspaper advertising of Parsian bank has passed the steps of the AIDA model successfully and has been effective. The comparative study of media advertising effectiveness imply that from customers' point of view, television is the most effective media in attracting them and newspaper is the next. In addition, they address the existing honesty and reality of delivered bank messages as the most important factors influencing on advertising effectiveness. Also, they have addressed good and respectful behavior of personnel with customers as the factor with the most influence on their attraction and respectively, have underlined television and newspaper as the media through which, they have the most access to advertising and they spend most of their time for. They highlight television and then, radio as the best quality media and also recommend television and then, newspaper for future advertising of Parsian Bank.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Effectiveness, Advertising, media, Services, AIDA Model
نویسندگان مقاله
علی ربیعی |
- دانشیار دانشگاه پیام نور
محمود محمدیان |
- عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی
بیتا برادران جمیلی |
- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17599_9610c3b00a6ef4492f68a2206b9b05d0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-593509.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات