این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات حقوقی، جلد ۱۵، شماره ۱۱۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی قیمت گذاری در پرتو مفهوم و نظریه های تنظیم اقتصاد
چکیده فارسی مقاله حقوق عمومی مدرن نه تنها باید مشتمل بر قواعدی جهت ممانعت از سوء استفاده ی مقامات عمومی از قدرت باشد(حقوق عمومی سنتی) بلکه باید حاوی قوانین و مقرراتی باشد که اهداف و خواسته های مورد قبول جامعه را به بهترین وجه تحقق بخشد. یکی از این خواسته ها، قیمت گذاری کالاها و خدمات در صورت نترسایی بازار و قیمت گذاری خدمات عمومی در بازارهای با انحصار طبیعی پس از آزادسازی و خصوصی سازی اقتصادی توسط دولت است . مقوله ی قیمت گذاری برای مصرف کننده،تولیدکننده و دولت حائز اهمیت است. یکی از ابزارهای دولت برای اصلاح رفتار اقتصادی بنگاه ها و مصرف کنندگان به منظور کارآیی اقتصادی و برخورداری افراد جامعه از رفاه بیش تر، تدوین و اعمال "مقررات گذاری" قیمت است. اهداف ،نظریه ها و روش های قیمت گذاری در پرتو "تنظیم اقتصاد" موضوع این مقاله را تشکیل می دهد که برای روشن شدن موضوع، مبانی و روش های قیمت گذاری در شرایط رقابت کامل و غیر کامل مورد بررسی قرار می گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدحسین زارعی |
استادیار دانشکده ی حقوق دانشگاه شهید بهشتی.

محمد ربیعی |
دانش آموخته ی دکتری حقوق عمومی.


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات