این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۴، شماره ۱۴۷، صفحات ۵۷-۶۴
عنوان فارسی
دانشآموزان دیرآموز: ارزیابی پویا، ویژگیها، شناسایی، شیوههای تدریس و بهبود ظرفیت یادگیری
چکیده فارسی مقاله
دانشآموز دیرآموز کسی است که توانایی یادگیری مهارتهای تحصیلی ضروری را دارد ولی میزان و عمق یادگیری وی نسبت به متوسط همسالانشان کمتر است. یکی از مشکلات بزرگی که معلّمان با آن مواجه هستند نحوه تعامل با دانشآموزان دیرآموز است. این مسأله که معلّمان از عهده آموزش به دانشآموزان دیرآموز برآیند و بتوانند مطالب درسی را به آنها آموزش دهند تکلیفی چالشبرانگیز است. مدیریت مناسب تکالیف منزل و فعالیتهای کلاسی این دانشآموزان سبب میشود تا معلمان شناخت مطلوبتری نسبت به این گروه کسب کنند، با صبر و حوصله برخورد نمایند و مشکلات آنها را درک کنند. برخی معلمان تلاش میکنند تا از طریق وادار کردن این دانشآموزان به روشهای منفی یا تنبیه به نتیجه مورد نظرشان برسند. تصور بر این است که دانشآموزان دیرآموز، دانشآموزان ضعیفی هستند و باید به اجبار به مدرسه فرستاده شوند اما این راه حل مناسبی نیست. یکی از پیامدهای این اقدام، هموار کردن مسیر برای اخراج دانشآموز از مدرسه و ایجاد نقطهای تاریک در زندگی وی به عنوان یک دانشآموز قربانی است. اگر معلمان فرصت مناسب مطالعه و تفکر در زمینه فعالیت با این دانشآموزان را بیابند به راه حل مناسبی میرسند و از عهده آموزش و پرورش آنها برمیآیند. هدف این مقاله آن است تا از طریق شیوههای مناسب یاددهی و یادگیری مناسب و هدفمند به معلمان کمک کند تا فرایند یادگیری دانشآموزان دیرآموز را تسهیل کنند و ظرفیت یادگیری آنها ارتقاء بخشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ظرفیت یادگیری، شیوههای یاددهی و یادگیری، دانشآموزان دیرآموز
عنوان انگلیسی
Slow learner students: Dynamic assessment, Characteristics, Identification, Teaching Methods and Improvement of Learning Capability
چکیده انگلیسی مقاله
A slow learner (SL) student is one who has the ability to learn necessary academic skills but at a learning rate and depth is below average of the same age peers. A very big problem that teachers faces is the difficulty to interaction with the SL students. It is a challenging task for the teachers to tackle SL students and to make them learn the academic subjects. Handling them in homework and class work lead to teachers obtained appropriate cognition these children, dealing with them patiently, understanding their problems. Some of the teachers try to get the result by hook or crook through putting negative enforcement by punishing them. It is seemed that SL students are as weak students and pushed out of the school. But this is not the appropriate solution. The result of the action of the throwing the student out of the school paves the way to create a dark spot in the life of the victim student. If the teachers find appropriate time for study and think about these students, obtain the appropriate solution and comes into them education. This article aims at helping the teachers via appropriate and purposeful teaching-learning methods, until facilitate learning process SL students and improvement the learning capability.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن غفوریان | mohsen ghaforian
آموزش و پرورش استثنایی
محمد عاشوری | mohammad ashori
دانشگاه اصفهان
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-90-10&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-594892.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روش تدریس
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات