این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۲۷-۴۶

عنوان فارسی تبین رابطه‌ی اقدامات کارآفرینانه‌ی شرکتی بر عملکرد سازمانی (یک مطالعه‌ی تجربی)
چکیده فارسی مقاله امروزه تمایل به کارآفرینی و اقدامات کارآفرینانه با توجه به شرایط رقابتی بازار و تغییرات سریع محیطی، رشد روزافزونی دارد و پارادایم کارآفرینی شرکتی یکی از راه‌کارهای عمده‌ی بهبود عملکرد و رشد سازمان‌ها می‌باشد. این پژوهش به‌دنبال ارایه‌ی چارچوب مفهومی برای سنجش کارآفرینی شرکتی به‌وسیله‌ی ادغام یافته‌های پژوهشی پیشین می‌باشد و از طرفی تاثیر اقدامات کارآفرینی شرکتی بر عملکرد شرکت‌های خصوصی و دولتی کارآفرین بررسی شده است. این مطالعه از نوع توصیفی-کاربردی بوده و برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسش‌نامه استفاده شد که پایایی آن با آلفای کرونباخ 96/0 تایید گردید. نمونه‌ی مورد مطالعه دربرگیرنده‌ی 70 نفر از مدیران ارشد و میانی شرکت‌های دولتی و خصوصی بوده است. از آزمون‌هایی نظیر ضریب هم‌بستگی، و رگرسیون گام‌‌به‌گام برای آمار تحلیلی استفاده شده و نتایج آزمون هم‌بستگی نشان می‌دهد که بین تمامی متغیرهای مطالعه شده به جز ریسک‌پذیری و رضایت‌مندی کارکنان هم‌بستگی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج به‌دست آمده از آزمون رگرسیون گام‌به‌گام نیز نشان می‌دهد که ایجاد کسب و کار جدید بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر عملکرد سازمانی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عملکرد سازمانی، کارآفرینی، کارآفرینی شرکتی،

عنوان انگلیسی ابطه‌ی اقدامات کارآفرینانه‌ی شرکتی بر عملکرد سازمانی (یک مطالعه‌ی تجربی)
چکیده انگلیسی مقاله تمایل به کارآفرینی و اقدامات کارآفرینانه با توجه به شرایط رقابتی بازار و تغییرات سریع محیطی، رشد روزافزونی دارد و پارادایم کارآفرینی شرکتی یکی از راه‌کارهای عمده‌ی بهبود عملکرد و رشد سازمان‌ها می‌باشد. این پژوهش به‌دنبال ارایه‌ی چارچوب مفهومی برای سنجش کارآفرینی شرکتی به‌وسیله‌ی ادغام یافته‌های پژوهشی پیشین می‌باشد و از طرفی تاثیر اقدامات کارآفرینی شرکتی بر عملکرد شرکت‌های خصوصی و دولتی کارآفرین بررسی شده است. این مطالعه از نوع توصیفی-کاربردی بوده و برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسش‌نامه استفاده شد که پایایی آن با آلفای کرونباخ 96/0 تایید گردید. نمونه‌ی مورد مطالعه دربرگیرنده‌ی 70 نفر از مدیران ارشد و میانی شرکت‌های دولتی و خصوصی بوده است. از آزمون‌هایی نظیر ضریب هم‌بستگی، و رگرسیون گام‌‌به‌گام برای آمار تحلیلی استفاده شده و نتایج آزمون هم‌بستگی نشان می‌دهد که بین تمامی متغیرهای مطالعه شده به جز ریسک‌پذیری و رضایت‌مندی کارکنان هم‌بستگی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج به‌دست آمده از آزمون رگرسیون گام‌به‌گام نیز نشان می‌دهد که ایجاد کسب و کار جدید بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر عملکرد سازمانی دارد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رحیم قاسمیه |
استادیار دانشگاه خلیج فارس بوشهر

حسن عبدالهی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه خلیج فارس


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_29478_99746d1a5f833ba2245991303609c316.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-594928.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات