این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۸۵-۱۰۴

عنوان فارسی شناسایی شاخص‌های خروجی عملکرد تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی براساس الگوی ترکیبیEFQM و AHP
چکیده فارسی مقاله به‌تدریج بین دانشگاه و جامعه، رابطه‌ای دوطرفه مبتنی بر دانش ایجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشی فعال را در توسعه‌ی اقتصادی- اجتماعی جوامع خود ایفا کنند. باتوجه به اهمیت نقش برجسته‌ی دانشگاه‌ها در چرخه‌ی نوآوری هدف این پژوهش شناسایی شاخص‌های خروجی عملکرد تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی می‌باشد. شاخص‌هایی که میزان اثرگذاری دانشگاه را نشان می‌دهند. روش تحقیق برای شناسایی شاخص‌ها، کمّی بوده و از روش پیمایشی و ابزار پرسش‌نامه استفاده شده است. براساس نتایج به‌دست آمده از تحقیق که شامل شناسایی شاخص‌های خروجی عملکرد تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی براساس الگوی EFQM می‌باشد، این شاخص‌ها در4 بُعد شاخص‌های نتایج کلیدی عملکرد، شاخص‌های نتایج جامعه، شاخص‌های نتایج کارکنان و شاخص‌های نتایج مشتریان شناسایی و با رویکردAHP اولویت‌بندی شدند. نتایج نشان می‌دهد که دسته‌بندی شاخص‌ها براساس الگو می‌تواند به تاثیرگذاری و کاربردی بودن شاخص‌ها کمک کند افزون‌بر این‌که می‌توان به یک جمع‌بندی مناسب از شاخص‌ها در هنگام تصمیم‌گیری‌های این حوزه پرداخت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی ی شاخص‌های خروجی عملکرد تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی براساس الگوی ترکیبیEFQM و AHP
چکیده انگلیسی مقاله یج بین دانشگاه و جامعه، رابطه‌ای دوطرفه مبتنی بر دانش ایجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشی فعال را در توسعه‌ی اقتصادی- اجتماعی جوامع خود ایفا کنند. باتوجه به اهمیت نقش برجسته‌ی دانشگاه‌ها در چرخه‌ی نوآوری هدف این پژوهش شناسایی شاخص‌های خروجی عملکرد تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی می‌باشد. شاخص‌هایی که میزان اثرگذاری دانشگاه را نشان می‌دهند. روش تحقیق برای شناسایی شاخص‌ها، کمّی بوده و از روش پیمایشی و ابزار پرسش‌نامه استفاده شده است. براساس نتایج به‌دست آمده از تحقیق که شامل شناسایی شاخص‌های خروجی عملکرد تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی براساس الگوی EFQM می‌باشد، این شاخص‌ها در4 بُعد شاخص‌های نتایج کلیدی عملکرد، شاخص‌های نتایج جامعه، شاخص‌های نتایج کارکنان و شاخص‌های نتایج مشتریان شناسایی و با رویکردAHP اولویت‌بندی شدند. نتایج نشان می‌دهد که دسته‌بندی شاخص‌ها براساس الگو می‌تواند به تاثیرگذاری و کاربردی بودن شاخص‌ها کمک کند افزون‌بر این‌که می‌توان به یک جمع‌بندی مناسب از شاخص‌ها در هنگام تصمیم‌گیری‌های این حوزه پرداخت.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی زارع |
کارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران

آیدین سلام‌زاده |
کارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_24656_493da0b7526c414283df924dd624f5bb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-594937.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات