این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۳۸
عنوان فارسی
بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی پژوهش، بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازهی پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیلهای آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارتهای ارتباطی کمتر از سطح متوسط بوده است. همچنین، در مقایسهی نظرات دانشجویان با توجه به شاخصهای دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اصفهان)
چکیده انگلیسی مقاله
ش، بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازهی پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیلهای آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارتهای ارتباطی کمتر از سطح متوسط بوده است. همچنین، در مقایسهی نظرات دانشجویان با توجه به شاخصهای دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدجواد لیاقتدار |
دانشیار دانشگاه اصفهان
احمدعلی فروغی ابری |
استادیار دانشگاه اصفهان
محمدرضا عابدی |
استادیار دانشگاه اصفهان
فرزانه واصفیان |
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_22878_335b88873d3cb53abfe86cd0ca67f7e0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-594981.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات