این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۶، شماره ۵، صفحات ۲۳۵-۲۵۹
عنوان فارسی
تأثیر افتراقی بازخورد اصلاحی بر یادگیری جملات شرطی و حروف تعریف زبان انگلیسی در زبانآموزان
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه به مقایسه تأثیر دو نوع بازخورد مکتوب صورتمحور (بازخورد اصلاحی مستقیم و توضیحات فرازبانی که به کل کلاس داده میشود) بر صحت و درستی بهکاربردن جمله شرطی نوع سوم و حروف تعریف نامعین توسط زبانآموزان ایرانی میپردازد. در هر دو نوع بازخورد، یکبار فرصت بازنویسی به زبانآموزان داده شد و در بار دیگر چنین فرصتی به آنها داده نشد. صحت و درستی در نوشتارهای جدید زبانآموزان سنجیده شد. بازخورد، منجر به افرایش صحت و درستی نوشتار درخصوص جملات شرطی غیر واقعی گردید. در این پژوهش نشان داده شد که کارآیی و اثربخشی بازخورد اصلاحی مستقیم، طولانیمدتتر از توضیحات فرازبانی میباشد. همچنین دادن فرصت برای بازنویسی، تأثیر بازخورد را افزایش داد. درکل، در این مطالعه نشان داده شد که بازخورد اصلاحی مستقیم همراه با دادن فرصت برای بازنویسی، مؤثرترین نوع بازخورد میباشد. نتایج حاکی است چنانچه بازخورد مکتوب صورتمحور، درباره چند ویژگی باشد که پیچیدگی و برجستگی آنها متفاوت باشد، به احتمال قوی، زبانآموزان بر ساختاری تمرکز خواهند نمود که کمک بیشتری به فهم معنای کلی متن میکند. نتایج همچنین نشان داد که اصلاح مستقیم خطا و اشتباهات زبانآموزان، در رابطه با ساختارهای نحوی پیچیده، سودمندتر از دادن توضیحات فرازبانی در آن خصوص است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Differential Effects of Corrective Feedback on the EFL Learners’ Acquisition of Conditionals and Articles
چکیده انگلیسی مقاله
The present study tries to compare differential effects of two types of written corrective feedback, that is, direct corrective feedback and metalinguistic explanation, on Iranian EFL learner acquisition of English conditional sentences and indefinite articles. During both types of feedback, all learners were given sufficient time to revise their writings in the first time. They were not given such a chance in the second time. Then, their accuracy and precision in writing were assessed. It was found that the all types of feedback were effective in their precision and accuracy in writing conditional sentences. It was further confirmed that the effect of direct corrective feedback was more effective that meta-linguistic explanations. Also, giving the learners more chances to revise and rewrite their texts enhanced the effect of the feedback. The results revealed that if the written feedback is given to multiple syntactic structures at the same time, the learners would most probably concentrate on the one which more meaning focused than form focused. As to complex syntactic structures, direct correction of the learners' errors will produce better results than metalinguistic explanations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسمعیل علی سلیمی | Esmaeel Ali Salimi
Assistant Professor of English Language and Literature, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran
استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-1000-3867&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-595366.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات