این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۳-۵۴
عنوان فارسی
مطالعۀ اکولوژیک در آموزش زبان: نقش والدین در پیشرفت سطح یادگیری زبان انگلیسی فراگیران
چکیده فارسی مقاله
فرآیند یادگیری هیچ گاه در خلأ اتفاق ﻧﻤﻲافتد و محصول پایانی دربرگیرندۀ تعاﻣﻞهای مختلف فراگیر با دنیای اطراف است. در بیشتر مواقع، زبان آموز در قالب یک رابطۀ دو طرفۀ معلم- زبان آموز سنجیده ﻣﻲشود و در این محدوده، محیط آموزشگاه و کلاس درس، اولین و آخرین ﻧﻘﻄﻪای است که به آن نگریسته ﻣﻲشود. با توجه به اهمیت عوامل اکولوژیک و محیطی در یادگیری زبان انگلیسی، در این مطالعه می کوشیم به صورت کیفی نقش والدین در کیفیت یادگیری زبان آموزان را بررسی کنیم. بررسی نحوه تعامل مؤثر بین زبان آموز و خانواده، چگونگی و مقدار دسترسی به کالاهای فرهنگی از قبیل رایانه و اینترنت و تأثیر آن در یادگیری و میزان ارزﺵگذاری خانوادﻩها نسبت به یادگیری زبان انگلیسی از جمله اهداف این تحقیق هستند. یکی از مواردی که انگیزۀ این مطالعه را به وجود آورد، این است که هوش و استعداد تنها عوامل شکست و موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی نیستند و ممکن است مغایرتی بین هدﻑگذارﻱهای مؤسسه های زبان و خانواده وجود داشته باشد. خانوادﻩ در این تحقیق شرکت کردند که فرزندان آن ها در مؤسسه های زبان انگلیسی در سطح شهر مشهد آموزش ﻣﻲدیدند. از این خانوادﻩها و فرزندانشان مصاحبه شد. نتایج مصاحبه ها حاکی از به کارگیری راهبردهای مختلف خانوادﻩهای زباﻥآموزان ضعیف و قوی است. در پایان، پیشنهادهایی برای ارتقاء کیفیت تعامل های آموزشی والدین و زبان آموزان اراﺋﻪ کرده ایم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Ecological Study of Language Teaching: Parents’ Role in Improving the Learners` Proficiency Level of English
چکیده انگلیسی مقاله
The process of learning never happens in vacuum, and the final product encompasses the various interactions between the language learner and the surrounding world. Most often, the language learner is assessed in a two-way relationship and in this respect, the academic environment and the classroom are the first and the last destinations, which are considered. Considering the importance of ecological and environmental factors in learning a foreign language, the present article tries to investigate the parents' role in learning English language qualitatively. The amount of effective interaction between the parents and the child, the amount of accessibility to cultural goods such as computer and the Internet and that the effects of these goods on learning, as well as the parents` values with respect to learning English language were included as the purpose of this study. The study was conducted based on the following assumptions: (a) Intelligence and aptitude are not the only way toward success or failure in learning English language, and (b) there may be some discrepancies between the set of values advocated by schools and institutes with those of the parents. Thirty-five families participated in this study whose children were instructed in English language institutes in Mashhad. We interviewed all of these families as well as their children. The results revealed that families in both more-proficient and less-proficient learners use various strategies. At the end, some recommendations were given to improve the quality of education within families.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا پیشقدم | Reza Pishghadam
Associate Professor of English Education, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
دانشیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد ، ایران
مصطفی مرادی مقدم | Mostafa Morady Moghaddam
Ph.D. Candidate of TEFL, University of Tabriz, Tabriz, Iran
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-1000-7654&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-595497.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات