این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۵، شماره زمستان، صفحات ۳۶-۴۹

عنوان فارسی تحلیلی بر نقش قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری فناورانه (مطالعه‌ی موردی: شرکت‌های تولیدی استان گیلان)
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطه‌ی بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری فناورانه در صنایع تولیدی استان گیلان می‌باشد. بدین‌منظور تعدادی از شرکت‌های تولیدی استان با توجه به بکارگیری موفق مدیریت کیفیت جامع به عنوان نمونه‌ی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد 119 پرسشنامه جمع‌آوری شد. برای بررسی فرضیات تحقیق از آزمون‌های همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و روش مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که بین مدیریت کیفیت جامع و قابلیت نوآوری رابطه‌ی مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نقش واسطه­ای (میانجی) قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطه‌ی بین این دو متغیر با رگرسیون واسطه‌ای اثبات شد. این در حالی است که نقش تعدیلی متغیر قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطه‌ی بین دو متغیر تایید نشد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قابلیت نوآوری کسب و کار، مدیریت کیفیت جامع، نوآوری فناورانه،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عاطیه صفردوست مرکیه |
دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

مریم محمدروضه‌سرا |
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.jstandardization.ir/article_58063_29b5b918a556229d8321da465f037dc6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1063/article-1063-598051.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات