این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۵، شماره زمستان، صفحات ۵۷-۶۷
عنوان فارسی
استانداردسازی اقتصاد اطلاعات و نقش آن در مدل توسعه شرکتهای کوچک دیجیتالی
چکیده فارسی مقاله
سهم اقتصاد اطلاعات در توسعه اقتصادی کشور در حال گسترش است و عمده صحنهگردانان این اقتصاد شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی هستند. این مقاله، ضمن تشریح نقاط تمایز اقتصاد اطلاعات و اقتصاد سنتی، مثلث موفقیت اقتصاد اطلاعات شامل سه وجه فناوری اطلاعات، شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی و استانداردسازی را بعنوان عناصر ضروری برای توسعه اقتصاد اطلاعات مطرح کرده و ضمن تشریح نقش و جایگاه هر عنصر، مدلی برای حضور شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی در عرصه اقتصاد اطلاعات ارایه مینماید. مطالعات انجام شده نشان میدهد که فناوری اطلاعات، زمینهساز ایجاد و توسعه اقتصاد اطلاعات بوده و اقتصاد اطلاعات در ایجاد و گسترش شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی نقش دارد. همچنین هرچه استانداردسازی در اقتصاد اطلاعات توسعه یابد، به رشد این قبیل شرکتها و بقای آنها در بازار کمک کرده و موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شده و حرکت به سوی اقتصاد پایدار بیش از پیش ممکن میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فتاح میکاییلی |
نویسنده مسئول- عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
مصطفی تمتاجی |
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_58065_f9bec8eb9b50aabc7f4655317c6ab4c0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1063/article-1063-598053.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات