این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۵، شماره زمستان، صفحات ۵۷-۶۷

عنوان فارسی استانداردسازی اقتصاد اطلاعات و نقش آن در مدل توسعه شرکت‌های کوچک دیجیتالی
چکیده فارسی مقاله سهم اقتصاد اطلاعات در توسعه اقتصادی کشور در حال گسترش است و عمده صحنه‏گردانان این اقتصاد شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی هستند. این مقاله، ضمن تشریح نقاط تمایز اقتصاد اطلاعات و اقتصاد سنتی، مثلث موفقیت اقتصاد اطلاعات شامل سه وجه فناوری اطلاعات، شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی و استانداردسازی را بعنوان عناصر ضروری برای توسعه اقتصاد اطلاعات مطرح کرده و ضمن تشریح نقش و جایگاه هر عنصر، مدلی برای حضور شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی در عرصه اقتصاد اطلاعات ارایه می‏نماید. مطالعات انجام شده نشان می‏دهد که فناوری اطلاعات، زمینه‏ساز ایجاد و توسعه اقتصاد اطلاعات بوده و اقتصاد اطلاعات در ایجاد و گسترش شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی نقش دارد. همچنین هرچه استانداردسازی در اقتصاد اطلاعات توسعه یابد، به رشد این قبیل شرکت‏ها و بقای آنها در بازار کمک کرده و موجب توسعه اقتصادی و اشتغال‏زایی شده و حرکت به سوی اقتصاد پایدار بیش از پیش ممکن می‏شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فتاح میکاییلی |
نویسنده مسئول- عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

مصطفی تمتاجی |
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی http://www.jstandardization.ir/article_58065_f9bec8eb9b50aabc7f4655317c6ab4c0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1063/article-1063-598053.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات