این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۵۹-۸۶

عنوان فارسی ارائه‌ی الگویی ساختاری جهت پیش‌بینی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این تحقیق، مطالعه­ی رابطه­ی میان ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان بود. به این منظور 287 نفر از استادان دانشکده­های مختلف دانشگاه شهید باهنر با روش نمونه­گیری تصادفی- طبقه­ای انتخاب شدند و ابزارهای اندازه­گیری را که شامل پرسش­نامه­ی محقق­ساخته­ی سنجش کیفیت تدریس، پرسش­نامه­ی ذهنیت فلسفی و پرسش­نامه­ی انگیزش شغلی لوداهل و کیچنر را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. در این تحقیق، برای مشخص کردن سهم ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی با کیفیت تدریس از رگرسیون چندگانه و مدل­سازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافته­ها نشان داد که ذهنیت فلسفی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس و انگیزش شغلی به صورت مستقیم و مثبت با کیفیت تدریس رابطه­ی معناداری دارند. هم­چنین ذهنیت فلسفی با انگیزش شغلی رابطه­ی مستقیم، مثبت و معناداری دارد و انگیزش شغلی نقش واسطه­ای معناداری در رابطه­ی بین ذهنیت فلسفی و کیفیت تدریس دارد. نتایج با توجه به پژوهش­های پیشین به بحث گذاشته شد و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیش­تر در این زمینه مطرح گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت تدریس، ذهنیت فلسفی، انگیزش شغلی، الگوی ساختاری،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا کوشی |
کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان

مسعود اخلاقی |
استادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان

اصغر سلطانی |
استادیار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان


نشانی اینترنتی http://jsli.shirazu.ac.ir/article_4730_b2f325ada5253fa512862f754ec37c4e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1106/article-1106-598247.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات