این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهندسی عمران مدرس
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی عریانشدگی مصالحسنگی در رویههای آسفالتی به روش آزمایش سایش
چکیده فارسی مقاله
چکیده- هدف از این تحقیق بررسی عریانشدگی در رویههای آسفالتی، با تکیه بیشتر بر مصالح سنگی و انتخاب روشی مناسب برای کنترل و بررسی این معضل در شرایط آزمایشگاهی است. برای بررسی این خرابی با مطالعه موردی آزادراه زنجان قزوین که این پدیده در برخی از قطعات آن دیده شده، از معدن مصالح سنگی مربوط به قطعاتی که عریان شدگی در آنها شدیدتر از سایر قسمتها بود، استعداد عریانشدگی XRD و XRF مصالح برای ساخت آسفالت انتخاب شد. در ابتدا با آزمایشهای این مصالح ناشی از فزونی کانی سیلیس در آنها مشخصشد. سپس با ساخت نمونههای مخلوط قیر و مصالح و انجام آزمایش بصری آبجوشان بر روی این نمونهها تخمین اولیهای از عریانشدگی مصالح سنگی در مخلوطهای آسفالتی بهدست آمد. همچنین با ساخت نمونههای آسفالت سطحی و انجام آزمایش سایش در شرایط مرطوب بر روی نمونهها، صحت آزمایشهای انجامشده قبلی از دیدگاه دیگری بررسی شد. در تمامی آزمایشهای انجام شده بر روی نمونههای آسفالتی از ماده افزودنی آهک هیدراته برای ترمیم و کاهش این خرابی استفاده شد. نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که اگر آهک هیدراته بهعنوان افزودنی بهکار رود موجب تقلیل عریان شدگیشده و باعث افزایش انسجام و دوام روسازی آسفالتی میشود. رویکرد ارائهشده به بهبود و اصلاح خواص مصالح مورد استفاده در رویههایآسفالتی در برابر عریانشدگی منجر میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of Stripping in Asphalt Pavements Using Abrasion Test
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The main purpose of this research is studying stripping of asphalt mixtures. Key factors were the aggregate properties and the suitable methods to control and assess the stripping distress in laboratory conditions. Our case study was the "Zanjan-Qazvin" freeway in which this distress is manifested extensively. The aggregates for the tests were selected from the sections in which stripping were more serius. stripping was found to be caused by excess values of siliceous minerals. This resul were obtained using XRF & XRD analyses. Primary estimation of stripping was determined using boiling test over the loose mix specimens. Specimens were tested under theWTAT. Hydrated lime was utilized as the antistripping agent. It is concluded that if hydrated lime is utilized as an additives, not only stripping is reduced but also the stability and durability of the asphalt pavement is increased. The presented approach ultimately resulted in improving mix properties.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر کاوسی | Amir Kavussi1
علی عبدی | Ali Abdi
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-5459&slc_lang=fa&sid=16
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-599053.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات