این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی عمران مدرس، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی معرفی روسازی نوین "دال خط کوهاندار" برای حل مشکل راه آهن مناطق کویری
چکیده فارسی مقاله کیده- حرکت ماسههای روان در مناطق کویری از جنبههای مختلف بهویژه صلب شدن لایۀ بالاست روسازی و مسدود شدن خط ریلی، باعث کاهش ایمنی حرکت، کاهش سرعت و در نتیجه افزایش تأخیر قطارها و نیز افزایش هزینۀ نگهداری و بهسازی خط میشود. برای مقابله با حرکت ماسه های روان از درون خطوط ریلی روشهای مختلفی ارائه شده که هر یک به شکلی به حل مشکلات کمک میکند؛ اما هیچیک از روشهای موجود بهطور کامل به حل مشکل نپرداخته است. در این مقاله، به معرفی روسازی جدیدی با نام "دال خط کوهاندار"میپردازیم که ضمن حذف لایه بالاست در روسازی بهکمک خطوط بدون بالاست، مشکل صلبیت لایه بالاست بر اثر حرکت ماسههای روان از خط را نیز حل میکند در این سیستم همچنین با ارتفاعدهی مناسب به ریلها توسط زائده- های بتن آرمه موسوم به کوهان و ایجاد فضای عبور در هندسه روسازی، امکان عبور آزاد ماسه از خط فراهم شده است. برای نشان دادن کارایی سیستم دال خط پیشنهادی در عبور ماسه، شبیهسازی حرکت ماسههای روان از مقطع خط با بهرهگیری از تحلیل سیستمهای دو فازی و بهکارگیری نرم افزار اجزای محدود انجام شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Introducing New Humped Slab Track Superstructure for Obviating the Problems of
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The movement of sand dunes in desert railways has various harmful effects, which reduces operational safety and speed and causes great maintenance and renewal costs. To encounter the movement of sand dunes, different traditional and modern methods are implemented, none of which covers completely the problems, especially the ballast solidification and line closuring as the major ones. In this paper, a new system called "humped slab track" is introduced, in which the ballast solidification problem is obviated with the application of ballast-less superstructure. The problem of track closuring with sand dunes is also mitigated by means of elevating the rails higher, using uncases reinforced concrete called "humps", and letting the sands traverse from the generated superstructure space between the humps and beneath the rails, just like fluid. To show the efficiency of the proposed system, the simulation of sand movements from the track section was performed using two-phase analysis in the FLUENT finite element software.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جبارعلی ذاکری | J. A. Zakeri


مرتضی اسماعیلی | M. Esmaieli


مسعود فتحعلی | M. Fathali



نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-81&slc_lang=fa&sid=16
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-599060.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات