این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۲، شماره ۷، صفحات ۱۲۳-۱۳۹
عنوان فارسی
مقایسۀ وضعیت اشتغال دانشآموختگان جویایکار رشتههای علوم انسانی با سایر رشتهها در استان یزد
چکیده فارسی مقاله
بررسی و مقایسۀ وضعیت اشتغال دانشآموختگان جویای کار رشتههای علوم انسانی با سایر رشتهها در استان یزد طی برنامۀ سوم توسعه، هدف اصلی این مقاله را تشکیل میدهد. از مجموع 100628 نفر بیکار جویای کار ثبتنامشده طی سالهای 83- 1371 در ادارات کار و امور اجتماعی استان یزد، 68096 نفر طی برنامۀ سوم توسعه در این مراکز ثبت نام کرده و این تعداد نیز جامعۀ آماری اولیۀ این پژوهش را تشکیل میدهد. جامعۀ آماری نهایی این مطالعه از 10773 نفر از افراد جامعۀ آماری اولیه با تحصیلات عالی و دانشگاهی تشکیل شده و از این تعداد، حدود 44 درصد فارغالتحصیلان گروه علوم انسانی بودهاند. با انتخاب نمونهای 426 نفری از جامعۀ اولیه طی دورۀ مورد مطالعه، 120 نفر دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و نمونۀ آماری نهایی این مطالعه محسوب میشوند. دادههای مورد نیاز نیز با استفاده از تکنیک پرسشنامه جمعآوری شده است. نتایج این مطالعه نشان میدهد، نسبت دستیابی به شغل در بیکاران جویای کار با تحصیلات دانشگاهی گروه علومانسانی تفاوت معنیداری با این نسبت در دانشآموختگان سایر گروهها نشان نمیدهد. این در حالی است که تفاوتهای عمده و معنیداری را میتوان در نسبت مذکور برای فارغالتحصیلان رشتههای مختلف علومانسانی مشاهده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Comparison of Unemployed Jobseekers of Humanities Graduates with other Disciplines in Yazd Province
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the relationship between educational fields of study, especially those classified as humanities and social sciences in comparison to other subjects with regard to access to job in Yazd Province, during the Third Development Plan (2000-2004). The statistical population of this study consists of 68096 people out of 100628 that have registered as job seekers in the Department of Labor and Social Affairs in Yazd branch. The final sample is categorized as those with higher education and this includes 10773 people. The result of this study shows that access to job is not affected by the subject of education. On the other word, there is no significant difference between access to job for those with or without humanities and social sciences education. This is not the case for different fields within the humanities and social sciences group.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدعلی فیض پور |
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد
هانیه پوش دوزباشی |
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه یزد
محمدرضا دهقانپور |
کارشناس ارشد اقتصاد و مدرش موسسه آموزش عالی جواد یزد
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_29869_cae9548efafb1ce9ac3096ef3a359a9f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-599861.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات