این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۶۵-۸۷
عنوان فارسی
ارزیابی درونی، ابزاری برای سنجش کیفیت گروه های آموزشی دانشگاه ها
چکیده فارسی مقاله
ارزیابی درونی یکی از روش های سنجش کی فیت در آموزش عالی است که با استفاده از عوامل، معیارها و شاخص های مختلف به ارزیابی کیفیت آموزشی می پردازد . ارزیابی درونی گروه شهرسازی دانشگاه هنر در طول دوره 1385 1378 بر اساس بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشی گروه شامل رسالتها و اهداف گروه، مدیریت و سازماندهی، هیئت علمی، دانشجویان، فرایند تدریس و یادگیری، دوره های آموزشی و برنامه های درسی، امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی و سرانجام پژوهش انجام شده است . نتایج نهایی تحقیق نشان می دهد ، کیفیت گروه آموزشی شهرسازی در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار دارد، اما وضعیت گروه با سطح مطلوب فاصله دارد . در نهایت اقداماتی به منظور بهبود کیفیت گروه در سطوح نهادی مسئول شامل گروه، دانشکده، دانشگاه و وزارتخانه ارائه شده است .
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی درونی، آموزش عالی، گروه شهرسازی، هیئت علمی، دانشجویان،
عنوان انگلیسی
Internal Evaluation: A Tool for Quality Assessment of University Departments Case Study: Internal Evaluation of the Urban Planning Department of Art University
چکیده انگلیسی مقاله
Internal Evaluation is a method for quality assessment in the higher education which is carried out through different factors, criteria and indicators. Internal Evaluation of the urban planning department of Art University during the years 2006 1999 was done through investigating the main influential factors on educational quality of the department including department mission and goals, management and organizing, academic staff, students, teaching and learning processes, educational courses and programs, education and research facilities and research conditions. The results indicate that the quality of the urban planning department is relatively desirable, but far from the ideal. In the end, some measures and actions have been proposed for improving the department quality at different institutional levels such as department, faculty, university and ministry.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناصر برک پوز |
استادیار و مدیر گروه شهرسازی دانشگاه هنر
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_29833_89a4e7271e609d33103999de228cb007.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-599880.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات