این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۷، صفحات ۱۶۷-۱۸۰

عنوان فارسی بررسی و نقد کتاب «انگیزش در یادگیری و آموزش: نظریه‌ها و کاربردها»
چکیده فارسی مقاله اهتمام به تأمین ویژگی‌های مطلوب کتب دانشگاهی بسیار مهم تلقی می‌شود. هدف نقد حاضر، فراهم ساختن بازخوردهای ضروری و شناخت کاستی‌ها و نقاط قوت اثر یادشده است. برای ارزش‌‌یابی این اثر از چهارچوب شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی استفاده شد. نتیجه ارزیابی نشان داد که اغلب فصول مقدمه، خلاصه، تمرین، آزمون، تصویر و جمع‌بندی نهایی ندارند. کیفیت فنی اثر (نوع قلم و کیفیت چاپ) با استانداردهای روز هم‌خوانی ندارد. تصاویر، نمودارها و جدول‌ها چندان واضح نیستند. قواعد عمومی نگارش کامل رعایت نشده است. اغلاط چاپی نسبتاً فراوان‌ است. ویرایش ادبی اثر ضعیف است. از واژه‌ها و مفاهیم نامأنوس (تزایداً، تعدد‌یافته‌تری) استفاده شده است. متن روان و رسا نیست. تعداد درخور توجهی از عبارات و جملات پیام روشنی ندارند. کیفیت معادل‌سازی اصطلاحات تخصصی مناسب نیست. ارجاع به منابع در همه‌جا یک‌سان نیست. استفاده از شیوه APA در همه‌جا دقیق و یک‌سان نیست. مطالب در کل اثر و در درون هر فصل سازمان‌یافته نیستند و انسجام کافی ندارند. بحث‌ها از جای مناسبی آغاز نشده‌اند و منسجم نیستند. ضعف دقت علمی در تعیین عناوین فصول، عناوین فرعی داخل فصل‌ها، کاربرد مفاهیم، استناد، استدلال، توضیح و نتیجه‌گیری در اغلب بخش‌های کتاب مشهود است. نویسندگان به نوآوری یا طرح دیدگاه علمی جدید و نیز سازگار کردن مباحث با فرهنگ بومی ایران موفق نشده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Critique of of "Motivation in Learning and Teaching: Theory and Applications"
چکیده انگلیسی مقاله This article criticizes the Book of Motivation in Learning and Teaching. The framework for the evaluation of "council for review  of literature and humanities books" were used. The results of evaluation evident the book has no preface and most chapters have no introduction, summary, exercises, tests, pictures and final conclusion. The technical quality does not comply with the standards. Pictures, diagrams and tables are not of sufficient clarity. General rules of writing has not been completely observance. There are many Printing errors. Literary editing the book is too weak. Titles of some chapters conceptually is not correct. Use of awkward words and confusing concepts made text influent, unexpressive and difficult to understand. Translation of concepts is not appropriate. Reference methods are not the same everywhere. APA style is is not the same everywhere. Organization of the content is not appropriate. Entries within each chapter has not enough cohesion. Beginning up, rising and setting of arguments is not appropriate. Lack of scientific accuracy in determining the titles and subheads, application of concepts, arguments, explanations and conclusions of the discussions can be seen in most parts of the book. Innovation or offering new perspectives is not observed. The contents of the book is indigenous flavor and the authors did not attempt to link the issues and topics of national culture and canvas.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احد نویدی |
دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1968_5e55da68b38bc926108da1bbf8f03004.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-601292.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات