این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۳۵-۵۲

عنوان فارسی شناسایی نگرش‌های کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی: کاربرد روش‌شناسی کیو
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف کلی شناسایی نگرش‏های کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی با استفاده از روش‏شناسی کیو انجام شد. پارادایم حاکم بر پژوهش تلفیقی (کیفی- کمّی) بود. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل تمام دانشجویان سال چهارم کارشناسی رشته‏های کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه بودند که به صورت هدفمند و با تکنیک بحث گروهی متمرکز تعداد 30 نفر از آن‏ها برای مطالعه انتخاب شدند. براساس مصاحبه‏های انجام شده با دانشجویان در قالب گروه‏های بحث متمرکز  تعداد 36 عبارت استخراج شد که در قالب یک پرسشنامه متشکل از 36 کارت و یک پاسخ‏نامه (نمودار کیو) در اختیار دانشجویان مورد مطالعه قرار گرفت که میزان موافقت یا مخالفت خود را با آن‏ها مشخص نمایند. تجزیه و تحلیل داده‏های پژوهش با انجام تحلیل عاملی اکتشافی نوع کیو با استفاده از نرم‏افزار SPSSWin20 انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که نگرش‏های کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی دارای پنج بُعد شامل؛ نگرش تلاش­گر، خلاق، ریسک‏پذیر، مسئولیت­پذیر و مدیرگرا می‏باشد. نتایج این مطالعه دستاوردهای مناسبی برای برنامه‏ریزان نظام آموزش عالی کشاورزی به‏منظور تقویت نگرش‏های کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالحمید پاپ زن |
دانشیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه

نعمت اله شیری |
دانشجوی دکتری- دانشگاه رازی

فاطمه پورقاسم |
دانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه

مژگان خوش مرام |
دانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه

فاطمه قربانی |
دانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه

مریم تاتار |
دانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه


نشانی اینترنتی http://jead.gau.ac.ir/article_2826_5d90683e5c74cfa77537a4472a2d356a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-601690.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات