این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۵، شماره ۱ (پیاپی ۵۷)، صفحات ۲۳۷-۲۶۲
عنوان فارسی
مزیت رقابتی و نقش آن در اقتصاد کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی
چکیده فارسی مقاله
در دنیای کنونی، بین همه سازمانها از جمله کتابخانهها، نوعی رقابت در جریان است و هر سازمانی در تلاش است تا با تأکید بر مزیت رقابتی، درآمد خود را بیش از هزینههای صرف شده افزایش دهد. در این نوشته، پس از تعریف رقابت و مزیّت رقابتی، خلاصهای از نظریههای مزیّت ارائه شده و تصویری اجمالی از این مفهوم ارائه میگردد. سپس مزیّت مطلق، نسبی و مطابقت آنها با فعالیتهای کتابخانهای، تشریح میشود. در ادامه نیز پس از معرفی مزیّت رقابتی، دیدگاهها و ابعاد گوناگون آن، مزیّت رقابتی منبعمدار و منابع مزیّت رقابتی معرفی میگردد. در پایان نیز نقش مزیّت رقابتی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی و مراحل پیشنهادی برای ایجاد آن در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، مورد توجه و بررسی قرار میگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رقابت،مزیّت رقابتی،اقتصاد کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا رجبعلی بگلو |
دانشجو مقطع دکترای علوم کتابداری و اطلاع رسانی ، دانشگاه فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات