این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۲، شماره ۲ (پیاپی ۴۶)، صفحات ۱۸۷-۲۱۶
عنوان فارسی
ترسیم نقشه فازی عناصر کیفی، رویکردی جدید در تبیین مسیر تعالی کیفیت خدمات کتابخانه
چکیده فارسی مقاله
کتابخانههای دانشگاهی میتوانند کانون اصلی تأمین منابع اطلاعاتی مورد نیاز محققان و پژوهشگران باشند، مشروط بر آنکه هم روزآمد بوده و هم از لحاظ کمّی و کیفی جوابگوی نیازهای رو به رشد جامعه استفاده کننده باشند. بنابراین، شناسایی نقاط قوّت و ضعف کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاهی، به مدیران در پالایش سیستم موجود برای ارتقای خدمات کتابخانهای، کمک شایانی مینماید. در این مقاله سعی شده با ترسیم نقشه فازی عناصر کیفی، نقاط حیاتی موفقیت و شکست کیفیت خدمات کتابخانهای در دانشگاه یزد، شناسایی و زمینههای بهبود کیفیت خدمات را در کتابخانههای دانشگاه یزد فراهم آورد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که مهمترین عامل حیاتی موفقیت، آمادگی کارکنان برای پاسخگویی به سؤالهای استفادهکنندگان، و مهمترین عامل حیاتی شکست کیفیت خدمات، متناسب بودن ساعت کار کتابخانه با نیاز استفادهکنندگان، است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمود زنجیرچی |
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد
حسین صیادی تورانلو |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه
حسین منصوری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه یزد
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات