این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۷، شماره ۲ (پیاپی ۲۶)، صفحات ۹۵-۱۰۰

عنوان فارسی میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاع‌رسانی صنعت نفت تهران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاع‌رسانی صنعت نفت تهران (شامل مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کتابخانه پژوهشگاه صنعت نفت) می‌باشد. روش پژوهش، پیمایشی از نوع توصیفی است و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شده. جامعه مورد مطالعه شامل 6250 نفر عضو مراکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه می‌باشند. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار «اس‌پی‌اس‌اس»، برای جلوگیری از پراکندگی پاسخ‌های مختلف از توزیع فراوانی، و به منظور سنجش عوامل موثر و معناداربودن ارتباط عوامل مختلف با رضایت مراجعان از آزمون دوجمله‌ای استفاده شده است و در آخر هم عوامل جانبی به‌منظور مشخص‌کردن نسبت رضایت مراجعان زن و مرد، نسبت رضایت مراجعان با مدارک مختلف، و نسبت رضایت مراجعان سه مرکز موردمطالعه، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که میزان رضایت از مراکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه در سطح خوبی (73درصد) قرار دارد و بیشترین رضایت (78درصد) به رفتار و توان کتابداران و کمترین رضایت (67درصد) از منابع بخش مرجع می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایتمندی،مراجعان،مراکز اطلاع‌‌رسانی صنعت نفت،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جعفر مهراد |
کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی

محمد علی جهانیان |
استاد گروه کتابداری واطلاع رسانی دانشگاه شیراز


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات