این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۶، شماره ۲ (پیاپی ۲۲)، صفحات ۱۰۳-۱۱۸

عنوان فارسی برخی ملاحظات در جایگاه پرسش در فرایند پژوهش چگونه خلأ بین آنچه ما آموزش می‌دهیم وآنچه دانشجویان در عمل انجام می‌دهند را پر کنیم؟
چکیده فارسی مقاله دانشجویان دوره‌ کارشناسی،‌ اهمیت تکالیف پژوهشی را به خوبی درک نمی‌کنند و به این فعالیت‌ها تنها با هدف گرفتن نمره (مانند امتحانات پایان ترم) می‌نگرند. علاوه بر این،‌ دانشجویان راهبردهای جستجوی اطلاعات را دنبال نمی‌کنند‌،‌ با فرایندهای پژوهشی آشنا نیستند و به طور کلی در انجام تکالیف پژوهشی که اساتید به آنان واگذار می‌کنند به کپی‌برداری روی می‌آورند. از جمله مسائل دیگر دانشجویان، ناآشنایی با فرایند پژوهش، نداشتن دانش وسیع درباره رشته‌ خود، ناتوانی در ارزیابی منابع موردنیاز و ناتوانی در انتخاب روش جستجوی سرعنوان موضوعی می‌باشد. از طرفی کتابداران نیز نمی‌توانند دانشجویان را در زمینه راهبردهای جستجوی اطلاعات و فرایندهای پژوهشی، به خوبی آموزش دهند، زیرا راهبردهای جستجوی اطلاعات و فرایندهای پژوهشی ارائه‌شده توسط کتابداران مناسب همه‌ رشته‌ها نیست. لازم است که کتابداران راهبردها و فرایندهای پژوهشی مختلفی را فراهم آورند تا این الگوها را در شرایط مختلف و در زمان نیاز به دانشجویان آموزش دهند. این مقاله به تفاوت‌های فرایند پژوهش محققان با فرایند پژوهش دانشجویان و به مشکل کتابداران در آموزش دانشجویان، یافتن یک موضوع و تعیین کانون آن، انتخاب یک روش جستجو، و ارزیابی سایت‌های وب می‌پردازد و به مواردی اشاره می‌کند که تاحدودی خلأ موجود را پر کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش،فرایند پژوهش،راهبرد جستجو،‌ دانشجویان دوره‌ کارشناسی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جهانگیر رنجبر |
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اطلاع رسانی و کتابداری دانشگاه شیراز

سونیا بودی |



نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات