این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۵۰، شماره ۱، صفحات ۴۱-۵۰

عنوان فارسی تحلیل دینامیکی ضربه‌های غیرهم‌زمان سرعت پایین روی ورق چندلایه کامپوزیتی
چکیده فارسی مقاله یکی از مسائل کاربردی در پدیده برخورد، بررسی ضربه‌های غیر هم‌زمان به سازه است. در این پژوهش، تحلیل دینامیکی ضربه‌های سرعت پایین در زمان‌ها و محل‌های دلخواه روی ورق‌های چندلایه کامپوزیتی ارتوتروپ صورت گرفته است. ابتدا معادلات دینامیکی ورق با استفاده از اصل همیلتون و با فرض تئوری کلاسیک و تغییر شکل‌های کوچک و در نظر گرفتن قانون تماس هرتز در مدلسازی برخورد ضربه‌زننده با هدف بدست آمده است. در ادامه، حل دقیق مسئله با بسط میدان جابجایی و بارگذاری به صورت توابع فوریه دوبعدی ارائه شده است. صحت‌سنجی نتایج بدست آمده در قیاس با مقالات به همراه تحلیل همگرایی پاسخ دینامیکی، نشان‌دهنده اعتبار آن‌هاست. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که زمان و محل ضربه‌ها نقش موثری در برهم نهی امواج ایجاد شده و در نتیجه مقدار حداکثر نیروی تماس، کمینه و بیشینه جابجایی عرضی ایجاد شده در سازه و همچنین مقدار انرژی جذب شده توسط آن را دارد. مدلسازی ضربه‌های غیرهم‌زمان سرعت پایین در آزمایش سقوط آزاد، یکی دیگر از نتایج قابل توجه بدست آمده در این پژوهش است که می‌تواند جایگزین آزمایش‌های متعدد شده و هزینه‌های آزمایش را کاهش دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Dynamic analysis of asynchronous low-velocity impacts on laminated composite plate
چکیده انگلیسی مقاله Studying asynchronous low-velocity impacts to the structure is one of the applicable problems in this field. In this research, dynamic analysis of asynchronous low-velocity impacts with arbitrary times and locations on the orthotropic laminated composite plates has been investigated. The dynamic equations of motion are obtained using Hamilton’s principle with the assumptions of small deformations and the Hertzian contact law is used for modeling of the contact between target and impactors. Then, closed form solution of the governing equations are obtained using double Fourier expansion of displacement and loading fields. The accuracy of the results has been checked by comparing them to those in the literature in conjunction with the example considering the convergence of the results. Several numerical examples showed that the times and locations of the impacts play an important role on superposition of induced waves which effect on maximum contact forces, minimum and maximum of the plate transverse displacements as well as the plate absorbed energy. Modeling asynchronous low-velocity impacts of drop test could be mentioned as one of the significant results of this study. This modelling can substitute for experimental tests and decrease the costs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد کاوسی سیسی |
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

محمود شاکری |
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مجتبی صدیقی |
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات