این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Agricultural Science and Technology، جلد ۲۰، شماره ۳، صفحات ۴۳۵-۴۴۳

عنوان فارسی طراحی مدل بکارگیری فناوریهای اطلاعات و ارتباظات در آمیخته بازاریابی روستایی شهرستان گرمسار، ایران
چکیده فارسی مقاله  در سالهای اخیر، بازاریابی روستایی بعنوان محرک رشد اقتصادی اهمیت قابل توجهی را بدست آورده است. از سوی دیگر یکی از مشکلات اصلی چرخه تولید در مناطق روستایی، بازاریابی ناکارآمد است. امروزه، بهبود کمی و کیفی در بازاریابی روستایی نیازمند اطلاعات به روز و صحیح است. فناوری اطلاعات و ارتباطات این اطلاعات را فراهم می کند. بنابراین بررسی قابلیتهای ICT در آمیخته بازاریابی روستایی بسیار مهم است. ابزار اصلی بکارگرفته شده در این مطالعه پرسشنامه بود. پرسشنامه توسط اعضای تعاونیهای روستایی شهرستان گرمسار، ایران هدایت شد. آمار توصیفی و مدل یابی معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده ها و به ترتیب با استفاده از نرم افزار SPSS20 و AMOS20 استفاده شد. نتایج توصیفی نشان داد که آمیخته بازاریابی روستایی نامطلوب است. علاوه بر این، قابلیتهای ICT نقش زیادی در ارتقای آمیخته بازاریابی روستایی دارند. اثرات قابلیتهای ICT در اجزای آمیخته بازاریابی عبارتند از: قابلیتهای نشر در تبلیغات (68%) و در قیمت (31%)، قابلیتهای مکان یابی بر مکان/توزیع (54%) و قابلیتهای بهره وری در محصول (33%) و بر روی قیمت (28%). همچنین بر مبنای یافته های حاصل از مدل یابی معادلات ساختاری، در میان چهار قابلیت ICT (نشر، مکان یابی، بهره وری و مالی)، تاثیر قابلیتهای مالی روی قیمت بیشتر از سایر قابلیتهاست (0.77%).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing Model of Using Information and Communication Technologies in Rural Marketing Mix of Garmsar County, Iran
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, rural marketing has gained significant importance as a driver of economic growth. However, one of the main problems in the production cycle in rural areas is inefficient marketing. Today, the quantitative and qualitative improvement in rural marketing requires accurate and up to date information. Information and Communication Technologies (ICTs) provide this information. So, survey applications of ICTs are very important in rural marketing mix. A questionnaire survey was conducted on members of rural cooperatives in Garmsar, Iran. Descriptive statistics and structural equation modelling were used to analyze the data using SPSS20 and AMOS20 software, respectively. The descriptive results showed that the rural marketing mix is undesirable. In addition, ICT capabilities have much role in boosting the rural marketing mix. The order of the effects of ICT capabilities on components of this mix are as follows: diffusion capabilities on the promotion (68%), and on the price (31%), location capabilities on the place (54%), and efficiency capabilities on the product (0.33%) and on the price (28%). Moreover, on the basis of the findings from the structural equation modelling, among the four ICT capabilities i.e. diffusion, location, efficiency, and financial, the impact of the financial capabilities of ICT on the price were more than that of the other capabilities (%0.77).  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله | R. Mohammadi
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Islamic Republic of Iran.
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

| F. Lashgarara
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Islamic Republic of Iran.
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

| M. Omidi Najafabadi
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Islamic Republic of Iran.
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

| R. Dinpanah
Department of Agricultural Extension and Education, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Islamic Republic of Iran.



نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-23-39633-92&slc_lang=fa&sid=23
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/476/article-476-623493.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات