این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
عوامل تعیین کننده تصویر قیمتی فروشگاه :رهیافت فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
به طور کلی تصور کلی و ادراکی مصرفکنندگان در ارتباط با قیمت یک فروشگاه در ادبیات پژوهشی با عنوان «تصویر قیمتی فروشگاهی[1]» شناخته میشود. تصویر قیمتی با توجه به اهمیت آن نقش اساسی در تصمیمگیری خرید مشتریان و قدرت رقابتی فروشگاهها دارد. ازاینرو هدف این پژوهش، شناسایی عوامل اثرگذار بر شکلگیری و مدیریت تصویر قیمتی است. این کار از طریق تحلیل فراترکیب انجام شد. بدین منظور پس از تحلیل کسب در نهایت 24 پژوهش که به صورت مستقیم، موضوع تصویر قیمتی را بررسی کرده بودند، وارد مرحله تحلیل شدند. پژوهشهای انتخابشده برای کد گذاری وارد نرمافزار مکس کیودا شدند. در پایان پس از مرحله تلفیق، 63 کد متمایز شناسایی شد. از بین کدهای شناساییشده کدهای سطح قیمت (12 ارجاع)، انصاف قیمتی (8 ارجاع) و کدهای قیمت مرجع و ترفیعات و تخفیفات قیمتی هرکدام با 7 ارجاع بهترتیب بیشترین اهمیت را از نظر تعداد ارجاع در ادبیات پژوهشی داشتند. در مرحله بعد کدها در قالب 23 مفهوم (تم) و در نهایت مفاهیم در 8 موضوع تقسیمبندی شدند. استفاده از روش فراترکیب به منظور دستیابی به مدلی جامع از نوآوریهای این پژوهش است. [1].Overall store price image
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر قیمتی فروشگاهی، فراترکیب، قیمتگذاری، تصمیمگیری خرید،
عنوان انگلیسی
Identification of Factors Affecting Overall Store Price Image (OSPI): A Meta Synthesis Approach
چکیده انگلیسی مقاله
In general, overall and perceptional conception of consumers related to the price of a store is known as the overall store price image. OSPI plays a key role in customers purchasing decision making and also competitive power of stores. Hence, the aim of this research is to identify affecting and formation factors of OSPI. This aim was done through the Meta synthesis analysis. Finally 24 researches were selected after CASP[1] analysis. The selected researches were introduced to Maxqda software for coding. After coding process 63 codes were identified. From the referral point of view, price level code (12 referrals), price fairness (8 referrals), reference price, promotion and discount codes (7 referrals per each code) were most important based on their referral frequencies. In the next step, codes were divided to 23 themes and themes were categorized into 8 categories. Using the Meta synthesis analysis for conceptual model making is the innovation of this research. [1] . Critical Appraisal Skills Program (CASP)
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن نظری |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
حسین دستار |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_22603_100f6bdaa6f475481d2f8fc97c3e7c21.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-628309.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات