این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۱۳-۲۸
عنوان فارسی
نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی نقش یکی از مولفه های اصلی معماری دانش یعنی «تبادل دانش ضمنی» در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان است. برای اجرای این پژوهش از روش همبستگی استفاده شده است. در این پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی 92-91 به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد و 353 تن از این معلمان با روش نمونه گیری خوشهای بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامۀ تبادل دانش ضمنی جوئیا و لموس و پرسشنامۀ اثربخشی معلم چو و بولای استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان دادند که تبادل دانش ضمنی معلمان میتواند پیشبینی کنندۀ اثربخشی آنان باشد. همچنین بین اثربخشی عملکرد معلمان با سطوح ضعیف، متوسط و بالای تبادل دانش ضمنی تفاوت معنیدار مشاهده شد. علاوه بر این نتایج پژوهش نشان داد که شرکت در دورههای آموزش ضمن خدمت معلمان، میتواند زمینه ساز تبادل دانش ضمنی باشد و از این طریق اثربخشی عملکرد معلمان را بهطور معنیداری افزایش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامه ریزی آموزشی، معماری دانش، رشد حرفهای، اثربخشی معلمان، تبادل دانش ضمنی،
عنوان انگلیسی
نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
برنامه ریزی آموزشی,معماری دانش,رشد حرفهای,اثربخشی معلمان,تبادل دانش ضمنی
نویسندگان مقاله
حسین شکوهی فرد |
دانشجوی دکتر
رضا آهنچیان |
دانشگاه
بختیار شعبانی ورکی |
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
محمود سعیدی رضوانی |
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1784_d9e1589ce291d6fb50a3b02ec76c8d3e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-636243.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات